Procházíme obdobím neustálých změn a netušeného rozvoje vědy a techniky, které se svou vysokou racionalitou dotýká i celé naší životní praxe. Proto je nutné stále usilovat o harmonické spojení racionality s lidskou emocionalitou. Je možné vycházet z toho, že každý člověk přirozeně touží po citové a estetické seberealizaci, po uplatnění fantazie a představivosti. Na základě rozvíjejících se vztahů mezi učiteli a žáky na základní škole se podtrhuje aktivní tvořivá spolupráce vyrůstající ze žádoucí hudební specifičnosti a širší komplexní estetické výchovy. Hudební dovednosti vedou dále v rozvoji hudebnosti, zpěvnosti a estetické vnímavosti, směřují k prohlubování emocionálních a estetických prožitků. Je třeba, aby učitel byl důkladně připraven teoreticky i prakticky na náročnou denní práci a dokázal děti motivovat tak, aby se jim hudba stala každodenní zdrojem optimismu, radosti i krásných životních pocitů.
Last updated:
18.05.2011