Vítejte!
Polygonální sítě a jejich nejčastější zjednodušení, trojúhelníkové sítě, jsou všudypřítomné v široké škále algoritmů počítačové grafiky i vizualizace dat. Bez polygonálních sítí si nelze představit moderní CGI filmy, 3D počítačové hry ani vizualizační algoritmy mnoha druhů medicínských i jiných vědeckých dat. Reprezentace povrchů pomocí sady polygonů přináší významné zjednodušení práce, které ve valné většině případů snadno vyváží cenu zaplacenou v podobě určité ztráty přesnosti popisu. Dalším významným benefitem je nativní podpora vykreslování (renderingu) a obecně zpracování zejména trojúhelníkových sítí pomocí masivně paralelních grafických akcelerátorů (GPU).
Předmět KIV/ZPOS je určen pro studenty počítačové grafiky, spřízněných oborů (medicínská informatika) či prosté zájemce o tuto problematiku. Cílem předmětu je seznámení s vlastnostmi, možnostmi, výhodami a nevýhodami této rozšířené reprezentace dat. Probírána budou témata týkající se vhodné reprezentace polygonálních sítí v počítači a především pak efektivní algoritmy jejich zpracování. Absolvent předmětu by pak měl nabýt zručnosti v práci s polygonálními sítěmi, která mu umožní analyzovat a řešit běžné problémy ve kterých se polygonální sítě objevují. Po absolvování předmětu budou studenti zpracování polygonálních sítí vnímat jako domácí prostředí, ve kterém se dobře orientují a ve kterém umí použít řadu netriviálních nástrojů které jim umožní dosáhnout netriviálních výsledků.
Poslední změna:
05.09.2016