|
|
KRF/9DARL
Práce s uměleckým textem na hodinách RJ
Garanti: PhDr. Jana Sováková, CSc.
|
|
|
|
Vítejte!
Ruská literatura je niternou a přesvědčivou výpovědí o cestě i hledání, je nedílnou součástí výpovědi o lidstvu samém. Obohacuje naše představy o citu a kráse, o jejich věčnosti i pomíjivosti, představy o lidské touze věčně hledat, ztrácet i nalézat.
Poslední změna:
18.05.2016
|
|
|
|
Předmět - základní informace
|
|
|
|
Předmět - cíle
KRF/9DARL
- IS/STAG
Cílem předmětu je uvést studenty do metodiky práce s uměleckou literaturou ve výuce cizího (ruského) jazyka na ZŠ. Je poukázáno na multifunkčnost využití literárního textu (cíl jazykový, kulturní, výchovně-vzdělávací a cíl porozumění uměleckému textu), na jeho potenciál v rozvíjení klíčových kompetencí žáků (kreativita, komunikace, hodnoty, postoje, praktická etika). Didaktická aplikace probíhá na pozadí souhrnných a průřezových výkladů napříč vývojovými etapami ruské literatury od počátků k dnešku. Přednášky fixují a rozšiřují znalosti ruské literatury nabyté v dosavadním studiu a v rámci čtenářské zkušenosti tak, aby se studenti bezpečně orientovali ve specifikách, tendencích, tématech, souvislostech a tvůrčích osobnostech ruské literatury.
Na seminářích studenti rozpracovávají návrhy, jak uvádět ruské spisovatele a jejich díla do výuky ruského jazyka na ZŠ, připravují úkoly pro pretextovou, textovou a posttextovou práci s úryvky originálních textů. Základní výběr autorů vychází z toho, jací spisovatelé jsou prezentování v učebnicích ruského jazyka pro ZŠ. Studenti jsou vedeni k tomu, aby dokázali vnímat a představit literární text jako materiál vhodný pro osobnostní rozvoj žáků (estetická smyslovost, emocionalita, představivost, fantazie, obrazné myšlení, empatie) i jako zdroj sociokulturních informací s přesahem k průřezovým tématům (kulturní diference, demokracie x totalita) a knihu jako estetický artefakt (práce s paratextem). Studentům je objasněna metodika domácí četby a možnosti využití dramapedagogiky na hodinách ruštiny.
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktuality
|
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
|
|
|
|
|