Vítejte!
Dějiny vizuální komunikace začínají v první polovině 19. století. Tehdy došlo v rámci industrializace k rozkvětu městského života. Díky široké vrstvě měšťanské třídy a proletariátu začala průmyslová velkovýroba zboží. Tak se vytvořila dosud nevídaná masa zákazníků. Bylo ale ještě třeba lidem výrobky zprostředkovat pomocí tištěných plakátů anebo letáků a pomocí značek (loga). Důležitou roli začalo hrát rovněž balení výrobku a jeho design. Šlo o to, aby se produkty a jejich firmy vryly zákazníkům do paměti.
Grafičtí designéři se uplatňují také na politické scéně, kde mají za úkol vytvářet lákavou image veškerým ideologiím anebo naopak, některé bojují z pozice undergroundu proti establishmentu. Budeme se také věnovat plakátu kulturnímu.
Reklama osciluje mezi zprostředkováním informací, zábavou, ale i klamem. Stala se naším přirozeným životním prostředím.
Předmět představí invenční postoje, inspirované dějinami umění, fotografie, typografie a zrcadlí dějiny naší městské civilizace.
Poslední změna:
09.02.2014