Milé studentky, (příp. studenti, kdyby se náhodou nějaký vyskytl),
jak jistě víte, pohyb je základním pojevem živého organismu. Člověk je předurčen k tomu, aby se hýbal. Bohužel dnešní doba, současný přetechnizovaný svět a také naše pohodlnost a lenost nás stále častěji místo pohybu posazuje na židli. (Mimochodem, když toto čtete - narovnejte se, vytáhněte hlavu vzhůru, zasuňte bradu a chodila postavte paralelně vedle sebe - je to teď lepší, že ano?).
Naší snahou by vždy mělo být, aby si dítě ze hry odneslo co nejvíce pozitivních emočních prožitků. Vytvoří se kladný vztah k pohybovým činnostem, který bude jedince provázet i v pozdějším věku. Dítě pak bude pohyb vyhledávat více i ve spontánních aktivitách. K tomu, aby si dítě opravdu odneslo pozitivní zážitek je zapotřebí tvořivé didaktické uvažování s využitím různých forem, postupů, metod a netradičních prvků, které učitel využívá při své plánovací činnosti, jež následně realizuje v praxi.
Last updated:
11.06.2014