|
|
KVK/FAV
Film and audiovisual education
Guarantors: PhDr. Jan Mašek, Ph.D.
|
|
|
|
Cílem tohoto přemětu je rozvinout schopnost analyzovat a hodnotit jak klasické narativní filmové dílo, tak také non-narativní, umělecké, dokumentární, hudební a reklamní formy audiovize, tj. včetně videoartu, traileru, hudebního AV klipu a inter/multimediálních videoinstalací apod. Student by měl pochopit podstatu a možnosti kinematografie a audiovizuálního umění jako pevně zakotvených součástí vzdělávacího systému, včetně základních škol a gymnázií. Filmová a audiovizuální výchova je zaměřena na vzdělávání v oblasti audiovize a kinematografie, včetně schopnosti chápat proces tvůrčího zpracování těchto audiovizuálních komunikátů. Mediální výchova a filmová výchova je již několik let jednou z oblastí zájmu Evropské unie. K jejímu tématu bylo v minulosti přijato několik právních předpisů na návrh Evropské komise, která takovému vzdělávání přikládá zvláštní význam.
Last updated:
26.10.2015
|
|
|
|
|
Course annotation
KVK/FAV
-IS/STAG
Introduce students to the audiovisual creation and production, to develop the ability of creative reflection in all audiovisual genres and forms. To be knowledgeable with the expressive means of cinema and audiovisual arts in the context of historical development. Understand the nature and possibilities of cinema and audiovisual arts as an firmly anchored part of global culture and the arts. |
|
|
|
|
Plán a témata přednášek:
1.
|
Filmová a audiovizuální výchova jako prostředek k rozvoji specifických úrovní vizuální a audiovizuální gramotnosti. Filmová a audiovizuální výchova v ČR a v zahraničí, historie a současnost.
|
2.
|
Praxe filmové tvorby (námět, scénář a formy previzualizace, vizuální a speciální efekty, režie, střih a postprodukce, motion design atd.) a její reflexe v edukaci.
|
3.
|
Význam sémiotické a neoformalistické analýzy filmového umění, včetně narativních a nenarativních forem. Vzdělávací praxe s audiovizuálním materiálem – metody a formy.
|
4.
|
Počátky filmu a filmového vyprávění (Lumiérové, G. Melies, W. D. Griffith, S. Ejzenštejn).
|
5.
|
Význam non-narativní, umělecké, dokumentární, hudební a reklamní formy audiovize.
|
6.
|
Expresionismus, impresionismus a surrealismus ve filmu ve 20. letech minulého stol.
|
7.
|
Filmový žánr. Historie Hollywoodu a nových žánrů (western, gangsterský film, muzikál, thriller, komedie). Produkční společnosti, studiový systém, největší osobnosti a nejvýznamnější filmy.
|
8.
|
Filmové umění 40 a 50. let 20. stol. - osobnosti F. Fellini a M. Antonioni, O. Welles a Bergmanova poetika.
|
9.
|
„Nová vlna československého filmu“ v 60. letech 20. stol., osobnosti a estetika tvorby. Dobový film F. Vláčila.
|
10.
|
Postmodernizmus v kinematografii (D. Lynch, Q. Tarantino). Postmoderní tendence v naraci a vizualitě.
|
11.
|
Druhy a principy dokumentární tvorby, významné osobnosti českého dokumentu.
|
12.
|
Hudební videoklip jako významná součást audiovizuálního umění.
|
13.
|
Pojem videoartu a význam videoumění, formy a významní představitelé u nás a ve světě.
|
14.
|
Aktuální otázky a problémy ve filmové a audiovizuální výchově
|
Last updated:
09.11.2015
|
|
|
|
|
|
|
News
|
Konzultační hodiny v ZS
|
28.09.2015, 20:10
|
|
Konzultační hodiny jsou každou středu od 11:00 do 13:00 v KL324.
|
|
|
|
|
|