|
|
KVK/HUPR2
Historie umění v pedagogické reflexi 2
Garanti: doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D.
|
|
|
|
Předmět - základní informace
|
|
|
|
Předmět - cíle
KVK/HUPR2
- IS/STAG
Tematický celek kurzu je spojen s uměním novověku od renesance, manýrismu a nizozemského realismu přes baroko a rokoko ke klasicismu, romantismu a realismu. V procesu přechodu od lineárního pojetí dějin ke koherentnímu principu vzájemných souvislostí napříč slohovými obdobími budou v koncepci předmětu posílena ? ve srovnání s HUPR1 ? průřezová témata, např. vztah rané italské renesance a nizozemského realismu 15. století jako interpretačního problému. Cílem je získat znalosti a dovednosti interpretovat a aktivně ve výtvarné výchově pracovat s poznatky takto pojatých dějin umění. Koncepce slohového období baroka, která místo tradičního teritoriálního pojetí podle jednotlivých zemí je zaměřená na slohové proudy ? barokní realismus, radikální baroko a barokní klasicismus ? a jejich vztah k myšlenkovým proudům doby (reformace, protireformace, karteziánský racionalismus) umožní studentům porozumět vnitřní struktuře děl a zacházet s nimi tvůrčím způsobem ve výtvarné výchově. Namísto izolace výtvarných druhů ? architektury, sochařství a malířství ? bude kladen důraz na baroko jako jednotný stylový projev (Gesammkunstwerk) a konfrontaci klasicismu a romantismu jako procesu od objektivního řádu k subjektivnímu prožitku. Závěrečným průřezovým tématem je vztah realismu 19. století a impresionismu jako přechod od porenesančního výtvarného řádu k ?prenatální? fázi moderního umění. |
|
|
|
|
|
Aktuality
|
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
|
|
|
|
|
|