|
|
KVK/ZAVIZ
Experiential Activities in the Context
Guarantors: Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.
|
|
|
|
Course literature
KVK/ZAVIZ
-IS/STAG
Basic
Liebmann, Marian,
Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci
, Praha : Portál
2005
Slavík, Jan,
Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky
, V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta
2001
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P.,
Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky
, Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta
2004
Exler, Petr,
Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy
2015
Šicková-Fabrici, Jaroslava,
Základy arteterapie
, Praha : Portál
2002
Recommended
Parkinson, B., Fischer, A.H., Manstead, A. S.R.,
Emotions in social relations
, New York
2005
Riedel, Ingrid,
Obrazy v terapii, umění a náboženství : interpretace obrazů z pohledu hlubinné psychologie
, Praha : Portál
2002
Ženatá, Kamila,
Obrazy z nevědomí : práce v arteterapeutickém ateliéru
, Praha : Portál
2005
Vavrda, Vladimír,
Otázky soudobé psychoanalýzy : tradice a současnost
, Praha : Nakladatelství Lidové noviny
2005
Jedlička, R. et al.,
Poruchy socializace u dětí a dospívajících
, Praha: Grada
2015
Rubinová, Judith Aron,
Přístupy v arteterapii
, Praha - TRITON
2008
Prochaska, James O.; Norcross, John C.,
Psychoterapeutické systémy : průřez teoriemi
, Praha : Grada
1999
Sborník,
Současná arteterapie v České republice a v zahraničí
, Univerzita Karlova v Praze- Pedagogická fakulta ve spolupráci s Českou arteterapeutickou asociací
2000
Yalom, Irvin D.,
Teorie a praxe skupinové psychoterapie
, Praha : Portál
2007
Case, C., Dalley, T.,
The Handbook of Art Therapy
, New York
2006
Slavíková, Vladimíra; Hazuková, Helena; Slavík, Jan,
Výtvarné čarování : (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky)
, V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta
2003
|
|
|
|
|
Arteterapie – literatura
· Baleka, J.:Modř, barva mezi barvami. Academia, Praha 1999.
· Brožíková, I.: Dobrodružství barvy.SPN, Praha 1983.
· Babyrádová, H.: Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno MU, 1999
· Bettelheim, B. (2000). Za tajemstvím pohádek, proč a jak je číst v dnešní době. Praha: Lidové noviny.
· Caseová, C. & Dalleyová, T. (1995). Arteterapie s dětmi. Praha: Portál.
· Campbellová, J. (1998). Techniky arteterapie. Praha: Portál.
· Čálek, O.: Hermeneutika umění podle bytí ve světě. Estetika, 29, 1992.
· Černoušek, M. (1990). D[1]ti a svět pohádek. Praha: Albatros
· Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál.
· Drvota, S.: Osobnost a tvorba. Avicenum, Praha 1973.
· Drvota, S.: Zkušenosti psychiatra s um[1]ním. in Psychologie umění, Svoboda, Praha 1968
· Franz, M. L. (1998). Psychologický výklad pohádek. Praha: Portál.
· Goethe, J. W.: Smyslově-morální účinek barev. Fabula, 2004.
· Gombrich, E. (1992). Píb[1]h umění. Praha: Odeon.
· Hillman, J. (1999). Sny a podsvětí. Praha: Portál.
· Huyghe, R. (1973). Řec obrazů. Praha: Odeon.
· Jebavá, J. (2000). Úvod do Arteterapie. Praha: Karolinum.
· Kastová, V. (2000). Dynamika symbol. Praha: Portál.
· Kastová, V. (2000). Imaginace jako prostor setkání s nevědomým. Praha: Portál.
· Kastová, V. (2000). Krize a tvořivý přístup k ní. Praha: Portál.
· Kyzour, M. jr. (2002). Rožnovská intervenční arteterapie. Psychologie dnes, 7-8, str. 26-27.
· Kyzour, M. sr. (1969-1970). O krizových jevech v dětské malbě a kresbě. Estetická výchova, č. 2-3.
· Liebmann, M. (2005). Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Praha: Portál.
· Löwenfeld, V. (1951). The nature of Creative Activity. London: Routledge Kegan Paul LTD.
· Löwenfeld, V. (1957). Creative and Mental Growth. New York: Macmillan Publishing Company.
· Lhotová, M. (2001). Místo imaginativních aktivit v systému duševního dění člověka. In. Puršl, L. (Ed.). Pi brodu Jabok. Praha: Advent-Orion.
· Lhotová, M. (2002). Kořeny a vykořenění. In. Heller, D., Sobotková, I. & Šturma, J. (Ed.). Psychologické dny. Psychologický ústav AVČR. str. 447-454.
· Pechar, J. (1992). Prostor imaginace. Praha: Psychoanalytické nakladatelství.
· Perout, E.: Arteterapie se zrakově postiženými. Okamžik 2005.
· Read, H. (1967). Výchova uměním. Praha: Odeon.
· Riedl, I.: Obrazy v terapii, umění a náboženství. Portál, 2002.
· Rubin, J. A. (Ed.). (1975). Aprroachs to Art Therapy (Theory and Technique). New York: Schocken Books.
· Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově (Artefiletika). Praha: Karolinum.
· Slavík, J. (1998b). Mezi arteterapií a výchovou – artefiletika. Psychologie Dnes, 10, str. 14–15.
· Slavík, J.: Utváření a interpretování symbolu v arteterapii. In Současná arteterapie v České republice a zahraničí. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2000.
· Slavík, J. (2001, 2004). Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). 1. a 2. díl, Praha: Karolinum.
· Svoboda, M. (ed.): Psychodiagnostika dětí a dospívajících, Portál, Praha, 2001
· Šicková-Fabrici, J. (2002). Základy arteterapie. Portál: Praha.
· Šípek, J.: Projektivní metody. ISV nakladatelství. Praha, 2000.
· Uždil, J. (1980). Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha: SPN.
· Uždil, J. (1974). Výtvarný projev a výchova. Praha: SPN.
· Uždil, J. Mezi uměním a výchovou. Praha, SPN 1988
· Whitney Paterson, L. & Hardin, M. E. (2002). D[1]ti v tísni – příručka pro screening dětských kreseb. Praha: Triton.
· Wollschläger, M. E., Wollschläger, G. (2002). Symbol v diagnostice a psychoterapii. Praha: Portál.
· www.arteterapie.cz
· http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/arte/index.phtml
Last updated:
05.11.2018
|
|
| |