|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEV / SES1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEV
/
SES1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavba elektrických strojů 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KEV/PEZ a KEV/TES1 a KTE/YTE1 a KTE/YTE2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty znalostmi potřebnými pro samostatný elektromagnetický a konstrukční návrh elektrického stroje. Poskytnout informace pro pochopení metodiky návrhu elektrického stroje a konstrukci jeho charakteristik. Seznámit studenty s možnostmi počítačové podpory při elektromagnetickém a konstrukčním návrhu stroje.
|
Požadavky na studenta
|
Získání zápočtu: Odevzdání semestrální práce. Zkouška: Ústní forma, znalosti odpřednášené látky.
|
Obsah
|
1. Indukované napětí elektrických strojů, výkonová a momentová rovnice 2. Určení hlavních rozměrů, zákon podobnosti a růstu pro elektrické stroje 3. Vinutí el. strojů - systematika stejnosměrných vinutí 4. Systematika střídavých vinutí 5. Zajištění vinutí proti silovému působení, magnetické obvody elektrických strojů točivých 6. Návrh magnetických obvodů elektrických strojů točivých. Ztráty a účinnost elektrických strojů 7. Výpočet synchronního stroje, návrh vinutí induktu 8. Určení budícího magnetického napětí u strojů s hladkým rotorem 9. Určení budícího magnetického napětí u strojů s vyniklými póly, zatěžovací charakteristiky synchronních strojů, návrh budícího vinutí 10. Konstrukce synchronních strojů s vyniklými póly 11. Konstrukce turboalternátorů 12. Vodíkové a vodní chlazení turboalternátorů 13. Rezerva
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Karel Hruška, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Ing. Josef Červený, CSc. (100%),
Doc. Ing. Karel Hruška, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Roman Pechánek, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Josef Červený, CSc. (100%),
Doc. Ing. Roman Pechánek, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
RYBÁŘ, J., ČERVENÝ, J. Konstrukční tabulky k elektrickým strojům. VŠSE Plzeň, 1989.
-
Základní:
Kopylov, Igor Petrovič; Voženílek, Petr. Stavba elektrických strojů. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1988.
-
Rozšiřující:
Wiedemann, E.; Kellenberger, W. Konstrukce elektrických strojů. 1. vyd. Praha : SNTL, 1973.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
45
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
165
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat funkční principy elektrických strojů |
popsat Lenzův, Faradayův a Hopkinsonův zákon |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit nelineární magnetické obvody |
analyzovat úlohy magnetického pole |
aplikovat základní matematické operace a elektrotechnické vztahy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit princip návrhu elektrického stroje |
ovládat vztahy potřebné pro řešení výpočtu |
popsat konstrukční uspořádání elektrických strojů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat výpočet pro potřeby návrhu stroje se zadanými štítkovými hodnotami |
navrhnout vinutí kotvy včetně rozměrů drážek |
navrhnout budící vinutí/vinutí rotoru |
vypočítat ztráty a účinnost |
vypočítat provozní charakteristiky navrženého stroje |
vytvořit základní výkresovou dokumentaci k navrženému stroji |
použít počítačovou podporu pro potřeby návrhu a konstrukce stroje |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|