|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / POD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
POD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do podnikání v němčině
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/POD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Připravit na úspěšnou komunikaci v prostředí začínající česko-německé firmy. Naučit prezentovat začínající firmu v němčině. Upevnit znalosti v oblasti klíčových aspektů řízení začínající firmy, včetně procvičení strategií k porozumění odborných textů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
1) ústní prezentace na zadané téma
2) aktivní plnění zadaných úkolů na Courseware
3) souhrnný zápočtový test na minimálně 70%
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je na Courseware.
|
Obsah
|
založení firmy, strategie firmy
právní forma podniku
obchodní rejstřík, živnostenský list
strategie při vstupu firmy na trh
prezentace firmy, faktory ovlivňující lokalizaci výroby, nemovitosti (místo produkce)
finanční plánování, vnitropodnikové účetnictví, pojištění
hledání zaměstnání, nabídky práce
žádost o místo, životopis
přijímací pohovor
pracovní smlouva
Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TANSKI, J.S; SCHREIER, A.; THOMA, S. Existenzgründung. Haufe Verlag, Planegg, 2009. ISBN 978-3-448-10157-7.
-
Základní:
Conlin, C. Unternehmen Deutsch: Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch. Stuttgart, 2003. ISBN 978-3264834970.
-
Doporučená:
Barth, Klaus; Hartmann, Michaela; Schröder, Hendrik. Betriebswirtschaftslehre des Handels. 6. Aufl. Wiesbaden : Gabler, 2007. ISBN 3-834-90267-5.
-
Doporučená:
Wöhe, Günter; Döring, Ulrich. Einführung in die Allgemeine Betriebswirtschaftslehre. 17. überarb. und erweit. Aufl. München : Vahlen, 1990. ISBN 3-8006-1472-3.
-
Doporučená:
MANZ, Nicole; HERING, Ekbert. Existenzgründung und Existenzsicherung: Vom Unternehmenskonzept zum erfolgreichen Unternehmen. Berlin Heidelberg, 2001. ISBN 3-540-66543-9.
-
Doporučená:
Březina, Jaroslav; Grabmüller, Marek; Vápeník, Jan. Firma : němčina pro podnikový management. II. Vyd. 1. Praha : Informatorium, 1999. ISBN 80-86073-54-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
spolehlivě ovládat pokročilé gramatické jevy |
rozumět ekonomickým textům |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v obchodním prostředí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět vnitropodnikovým procesům a jejich vzájemným vazbám |
bezproblémově se orientovat v cizojazyčném vnitrofiremním prostředí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikovat v typických situacích pro všední den firmy |
ucházet se o místo v německé firmě |
sepsat žádost o místo a životopis |
prezentovat firmu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|