|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / ASY2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
ASY2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikovaná sociologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je uvést studenty do jedné z kvantitativních metod, (a) nácvik a příprava dotazníkového šetření metody jako základní sociologické techniky, prostřednictvím které lze zaznamenat, analyzovat a intepretovat individuální životní zkušenost nebo za (b) osvojení si metody focus groups, která slouží k lepšímu porozumění jak lidé smýšlejí o problémech, hodnotách, idejích, produktech nebo službách.
|
Požadavky na studenta
|
Kurz je sestaven ze seminářů a praktické aplikace osvojených poznatků. Seminární setkání předpokládají studium a detailní znalost předepsané povinné literatury a aktivní participaci při přípravě a realizaci praktických úkonů. Praktická cvičení jsou realizována přímo v terénu. Studující procvičují aplikaci výběrových opor, kontaktáž respondentů, vlastní sběr, osvojování si technických náležitostí sběru.
Nezbytnou součástí kurzu je průběžné zpracování studijních úkolů, které je řízené vyučujícím. Texty určené pro studijní úkoly zpracovává student písemně na základě předem stanovené formy (esej, prezentace, resume, anotace, konspekt).
|
Obsah
|
- vymezení základních pojmů
- výběr příslušné teorie pro volený kvantitativní výzkum (např. masové komunikace a mediálních studií)
- tvorba výzumného designu ( např. modely masové komunikace)
- tvorba metody výzkumu ( např. masové komunikace)
- realizace výzkumného projektu
- prezentace výzkumných projektů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
PhDr. Eva Krulichová, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Jan Váně, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
PhDr. Eva Krulichová, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Jan Váně, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Veronika Hásová, Ph.D. (50%),
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
PhDr. Eva Krulichová, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Jan Váně, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
11
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a vysvětlit základní sociologické metody |
popsat formování sociologických perspektiv při využívání sociologických metod
|
vyjmenovat a popsat základní kvantitativní metody |
charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických kvantitativních výzkumů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup |
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů
|
samostatně aplikovat a interpretovat poznatky vyplývající z aplikace kvantitativních metod |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie a náležitosti spojené se zvoleným tématem aplikovaného výzkumu |
charakterizovat a vyložit zvolené teoretické přístupy využité běham aplikovaného výzkumu |
charakterizovat a vyložit zvolené metody využité běham aplikovaného výzkumu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
klasifikovat stěžejní poznatky vyplývajícího z aplikovaného výzkumu |
samostatně demonstrovat a aplikovat zvolené metody výzkumu aplikované při realizaci aplikovaného výzkumu |
samostatně kriticky zhodnotit získané poznatky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|