|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / S3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
S3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/S3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro středně pokročilé, kteří již jednoduchých způsobem komunikují o sobě nebo o známých tématech v přítomném, minulém a budoucím čase. Kurz připravuje na výstupní úroveň A2.1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- pravidelná docházka na seminář
- plnění zadávaných úkolů
- 2 domácí slohové práce
- průběžný test
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
1. Každodenní činnosti
2. Cestovní ruch, přípravy na cestu
3. Táboření, omluva a výmluva
4. Uspořádání textu a rozšíření informací
5. Požadovat a dávat příkazy
6. Banka, bankomat, telefonní hovory
7. Pozvat a nabídnout, města, noční život ve Španělsku a slang
8. Identifikovat, definovat a popsat lidi, objekty a místa
9. Formální dopis
10. Na dovolené
11. Vyprávění v minulosti
12. Cestování
13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma, E. Prisma fusión A1 + A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.
-
Doporučená:
László, Sándor. Conversar es fácil. Audio MP3. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Doporučená:
Jacobi, C., Melone, E., Menon,L. Gramática en contexto. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
Doporučená:
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A2 + B1). enClaveEle. 2007. ISBN 978-84-96942-06-6.
-
Doporučená:
Lingea. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Doporučená:
FIN. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
-
Doporučená:
Macíkova, O., Mlýnková, L. Současné španělštiny 1 díl + 3 CD. Computer Press. 2009. ISBN 9788025123935.
-
Doporučená:
Castro, F. Uso de la gramática espaňola - elemental. Edelsa. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- pojmenovat základní potraviny, |
- pojmenovat názvy obchodů, |
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky, |
- pojmenovat typické španělské pochutiny |
- pojmenovat základní součásti města, |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary předpřítomného času, |
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen, |
- rozlišit tvary neurčitých zájmen, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- rozlišit číslovky 0-1000, |
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv, |
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv |
- pojmenovat stavy počasí, |
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler, |
- vytvořit konstrukci estar+gerundium, hacer+muy/mucho+podst./příd.jméno, |
- pojmenovat roční období a měsíce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa) |
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci, |
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se stravování, |
- vyjádřit preference, |
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh, |
- podat informace o sociálních vztazích, |
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí, |
- ptát se na plány a minulost, |
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- objednat jídlo |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat části města, |
- pojmenovat školní předměty a pomůcky, |
- pojmenovat předměty a činnosti související s cestováním, |
- pojmenovat formy zábavy |
- pojmenovat druhy platby, |
- rozlišit spojky, |
- rozlišit předložky místa, |
- vytvořit nepravidelné tvary sloves v přítomném čase, |
- rozlišit slovesa ser, estar, |
- vytvořit tvary kladného rozkazovacího způsobu, |
- vytvořit tvary minulého času |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se cestování, |
- ptát se na minulost, |
- napsat jednoduchý text o minulých zážitcích, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace s použitím minulého času, |
- vyjádřit názor, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- vytvořit koherentní projev, |
- poskytnout radu, |
- dát rozkaz, |
- vyjádřit nabídku, návrh, přijetí, odmítnutí, |
- požádat o svolení, |
- poskytnout informaci o místě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|