|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / RBS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
RBS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Robotické stavebnice ve vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit možnosti využití robotických stavebnic k řešení komplexních algoritmických úloh v různých typech vzdělávacích programovacích prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Návrh, realizace, zapojení, naprogramování a dokumentace komplexní úlohy s využitím vzdělávací robotické stavebnice (např. LEGO MINDSTORMS, VEX nebo Fischertechnik).
|
Obsah
|
Možnosti využití robotických stavebnic, jejich potenciál a pozice ve vzdělávání.
Příklady vzdělávacích programovacích prostředí, tvorba programu a jeho spuštění.
Základní pohyb robota v prostoru, možnosti využití motorů k ovládání pohyblivých konstrukcí.
Zpracování a vyhodnocení dat ze senzorů a reakce a na ně.
Cykly, podmíněné příkazy, paralelní vykonávání.
Využití proměnné a cyklu, tvorba vlastních metod.
Návrh robotické konstrukce, vytvoření návodu pro konstruování.
Návrh a realizace vlastního projektu s využitím robotické stavebnice.
Příklady vzdělávacích aktivit pro využití robotických stavebnic ve výuce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jakeš, Tomáš. Baťko, Jan. Simbartl, Petr. Robotika s LEGO Mindstorms pro 2. stupeň ZŠ. Západočeská univerzita v Plzni. 2020.
-
Základní:
Procházka, Josef. Lapeš, Jakub. Tocháček, Daniel. Robotika s LEGO WeDo pro 1. stupeň ZŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2020.
-
Rozšiřující:
Kee, Damien. Classroom activities for the busy teacher: EV3. 2013. ISBN 978-1-4912-5316-8.
-
Rozšiřující:
Bagnall, Brian. Maximum Lego Mindstorms EV3 : building robots with Java brains. 2014. ISBN 978-0-9868322-9-1.
-
Doporučená:
Garber, Gary. Learning LEGO MINDSTORMS EV3 : build and create interactive, sensor-based robots using your LEGO MINDSTORMS EV3 kit. 2015. ISBN 978-1-78398-502-9.
-
Doporučená:
Park, Eun Jung. Lego Mindstorms EV3 : stavíme a programujeme roboty. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4385-8.
-
Doporučená:
Benedettelli, Daniele. The LEGO BOOST activity book : a beginner's guide to robotics. 2019. ISBN 978-1-59327-932-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní programové konstrukty |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
efektivně využívat základní programové konstrukty při tvorbě programu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
umět navrhnout efektivní konstrukci robota pro řešení zadaného problému |
umět zvolit vhodné programovací prostředí pro řešení daného problému s využitím robotické stavebnice |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
volit vhodné metody k řešení zadaného problému s využitím robotické stavebnice |
rozložit si řešený problém na menší, snáze řešitelné části |
volit vhodné hardwarové prostředky k řešení zadaného problému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|