|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KČJ / 99MON
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KČJ
/
99MON
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Modern Forms&Methods of Cz. Lang. Teach.
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Long Title
|
Modern Forms and Methods of Czech Language Teaching for SS Teachers
|
Accredited / Credits
|
No,
1
Cred.
|
Type of completion
|
-
|
Type of completion
|
-
|
Time requirements
|
Lecture
10
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KČJ/9MONA
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem je vybavit studenty dovedností zařazovat funkčně do vyučovacích hodin jazykové, slohové a komunikační složky předmětu český jazyk moderní motivující a aktivizující metody a organizační formy výuky.
|
Requirements on student
|
Aktivní podíl studentů na řešení konkrétních modelových situací, na přípravě rozmanitých motivačních metod, aktivizačních forem práce a metod podporujících kreativitu žáků středních škol různých věkových kategorií.
Seminární práce v písemné podobě. Její prezentace v semináři s využitím aplikace Power Point. Student volí jedno z následujících témat:
Jazykové hry v hodinách ČJ na SŠ
Obrazový materiál v hodinách ČJ na SŠ
Poezie v jazykovém a slohovém vyučování na SŠ
Hudba ve slohovém vyučování na SŠ
Prvky dramatické výchovy v jazykovém vyučování na SŠ
Využití psané publicistiky v hodinách ČJ na SŠ
Využití rozhlasové publicistiky ve vyučování českému jazyku
Využití televizní publicistiky ve vyučování českému jazyku
Uplatnění krátkého filmu v hodinách ČJ na SŠ
|
Content
|
1. Vyučovací hodina o humoru, zvláště jazykovém
2. Asertivní výcvik
3. Jazykové hry
4. Využití obrazového materiálu ve výuce českého jazyka
5. Poezie v jazykové a slohové složce výuky českého jazyka
6. Písňové texty a hudba ve slohovém vyučování
7. Dramatizace v jazykové, komunikační a slohové výuce
8. Psaná publicistika v hodinách českého jazyka
9. Rozhlasová publicistika v hodinách českého jazyka
10. Televizní publicistika v hodinách českého jazyka
11. Práce s reklamou v hodinách českého jazyka
12. Uplatnění krátkého filmu v hodinách českého jazyka
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Čechová, Marie; Styblík, Vlastimil. Čeština a její vyučování : didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upravené vydání, v SPN - pedagogickém nakladatelství vyd. 1. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85937-47-6.
-
Recommended:
Šebesta, Karel. Od jazyka ke komunikaci : didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-711-9.
-
Recommended:
Kožmín, Zdeněk. Tvořivý sloh : Malé traktáty a malé scénáře. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7187-037-4.
-
Recommended:
Hausenblas, Ondřej. Vrátíme smysl hodinám češtiny? : Úvaha a praktický návrh, jak učinit náš vyučovací předmět hodným žákova zájmu. Zbuzany, 1993.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Graduate study programme term essay (40-50)
|
40
|
Contact hours
|
24
|
Total
|
64
|
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Studenti jsou schopni
- funkčně propojit jazykovou a slohovou výuku s výukou literární i s výukou ostatních estetickovýchovných předmětů, jako je výtvarná a hudební výchova,
- zařadit do jazykové a slohové výuky mediální výchovu,
- aplikovat metodu dramatizace ve výuce českého jazyka,
- navrhnout využití krátkého filmu v jazykové, slohové a komunikační výuce,
- uvést klady a zápory jednotlivých moderních výukových metod,
- zdůvodnit vlastní návrhy moderních výukových metod vzhledem ke stanoveným výukovým cílům a k požadavkům RVP. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Skills demonstration during practicum |
Seminar work |
Group presentation at a seminar |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Multimedia supported teaching |
Skills demonstration |
Cooperative instruction |
Individual study |
Students' portfolio |
Discussion |
Seminar classes |
|
|
|
|