|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KAN / 99M4
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KAN
/
99M4
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Methodology of Teaching English 4
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
No,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
20
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KAN/9ARM4
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je osvojit si základní principy práce jednak s různými typy studentů, jednak s různými typy materiálů, a seznámit se s nutností neustálého profesního růstu a možnostmi dalšího vzdělávání. Předmět se zaměřuje na následující oblasti: příprava učebního plánu, výběr a hodnocení učebních materiálů, kritéria pro výběr učebnic, autentické materiály. Individuální rozdíly mezi žáky, styly a strategie učení, výchova žáků k samostatnosti při studiu, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio, teorie "Interlanguage", motivace, výuka angličtiny v heterogenních třídách, vč. žáků se specifickými poruchami učení, užití diktátu ve výuce angličtiny, profesní růst učitele.
|
Requirements on student
|
Aktivní účast na seminářích, týmový project, portfolio materiálů.
|
Content
|
Reflexe plánování a vedení výuky
Krizové okamžiky ve výuce aj a jejich řešení
Profesní růst
Mentoring
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Dyslexia in the Primary Classroom.. London, BBC Worldwide, 1999.
-
Recommended:
Bohuslavová, Libuše. Evropské jazykové portfolio : pro studenty ve věku 15-19 let v České republice. Praha : Scientia, 2002. ISBN 80-7183-259-6.
-
Recommended:
Cunningsworth A. Choosing Your Coursebook.. Oxford, Heinemann, 1995.
-
Recommended:
Brown D. H. Principles of Language Learning and Teaching.. Hemel Hempstead, Prentice Hall International, 1987.
-
Recommended:
Fried - Booth D. Project Work.. Oxford, OUP, 1986.
-
Recommended:
Kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : (se změnami provedenými k 1.9. 2007). Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007.
-
Recommended:
Cook V. Second Language Learning and Language Teaching.. London,Edward Arnold, 1991.
-
Recommended:
Crombie M. Specific Learning Difficulties (Dyslexia). A Teacher's Guide.. Glasgow, University of Strathclyde, 1994.
-
Recommended:
Windeatt S., Hardisty D. and Eastment D. The Internet.. Oxford, OUP, 2000.
-
Recommended:
Fortscue S. & Jones C. Using computers in the Language Classroom.Harlow, Longman 1987.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|