|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / 9ASAL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
9ASAL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Americká literatura 20. stol.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAN/CASAL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz pokrývá kapitoly literatura jazzového věku (Fitzgerald), ztracená generace (Hemingway), hospodářská krize (Steinbeck), jižanská renesance - tzv. americká gotika jako reakce na sociální a ekonomické změny po občanské válce (Faulkner, McCullers, O´Connor), hledání identity, postavení intelektuála a problém marginalizace v dílech židovských autorů, afroamerická literatura - hledání místa v americké společnosti (Harlem Rennaisance - Hurston), radikalismus (Wright) až po otevřenou zpověď (Ellison, Baldwin) a ženské vnímání (Morrison, Walker), literatura menšin (hispánští, indiánští autoři), americké divadlo - expresionismus (O'Neill, Wilder), jižanská americká gotika (Williams), krize amerických hodnot (Miller), absurdní drama (Albee), konfrontační postoje v díle a životě amerických beatniků (Ginsberg, Burroughs, Kerouac), hlavní proudy v poezii; postmoderní literatura zdůrazňující absurditu doby (Vonnegut, Heller), intertextualitu (Pynchon, Barthelme) sebereflexní charakter literatury - metafikce (Barth).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, seminární práce - tématická analýza literárního textu.
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hilfer, Tony. American fiction since 1940. London ; Longman, 1992. ISBN 0582493501.
-
Doporučená:
Ford B. (ed.). American Literature.. London, Penguin Books, 1991.
-
Doporučená:
Millard, Kenneth. Contemporary American Fiction. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2000. ISBN 019-871178-6.
-
Doporučená:
Procházka, Martin. Lectures on American literature. Prague : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0358-6.
-
Doporučená:
Bradbury M. Modern American Novel.. Oxford, OUP, 1992.
-
Doporučená:
Bercovitch S. (ed.). The Cambridge History of American Literature.. Cambridge, CUP, 1995.
-
Doporučená:
Baym, Nina. The Norton anthology of American literature. Shorter 6th ed. New York : W. W. Norton & Company, 2003. ISBN 0-393-97969-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|