|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KAN / 9AZM2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KAN
/
9AZM2
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Methodology of Teaching English 2
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
No,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Seminar
20
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KAN/9ARM2
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je prakticky zvládnout metody nácviku řečových dovedností, managementu výuky, krátkodobého i dlouhodobého plánování a přípravy na vyučování. Předmět se zaměřuje na témata jako jsou výuka řečových dovedností žáků: pojetí a druhy řečových dovedností; poslech cizojazyčného projevu; cizojazyčný ústní projev; čtení cizojazyčného textu; cizojazyčný písemný projev, management výuky, interakce v hodinách, disciplína ve třídě, plánování výuky: účel a podstata plánování cizojazyčné výuky; východiska plánování; obsah a formy plánování; učitelova příprava na vyučování.
|
Requirements on student
|
Aktivní účast na seminářích, dvě písemné seminární práce.
|
Content
|
Výuka receptivních jazykových dovedností - čtení
Výuka receptivních jazykových dovedností - poslech
Výuka jazykových znalostí-mluvnice
Výuka jazykových znalostí- slovní zásoba
Výuka jazykových znalostí- výslovnost
Integrovaná výuka jazykových znalostí
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Ur P. A Course in Language Teaching.. Cambridge, CUP, 1996.
-
Recommended:
Grellet F. Developing Reading Skills.. Cambridge: CUP, 1981.
-
Recommended:
Underwood M. Effective Class Management.. Harlow, Longman, 1987.
-
Recommended:
Scrivener, Jim. Learning teaching (2nd ed.). 2nd ed. Oxford : Macmillan, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.
-
Recommended:
Bygate, Martin. Speaking. 3rd impr. Oxford : Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-437134-4.
-
Recommended:
Doff A. Teach English.. Cambridge, CUP, 1988.
-
Recommended:
Hedge T. Teaching and Learning in the Language Classroom.. Oxford, OUP, 2000.
-
Recommended:
Ur, Penny. Teaching, listening, comprehension. Cambridge : Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-28781-2.
-
Recommended:
Harmer, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. Harlow : Longman, 1991. ISBN 0-582-04656-4.
-
Recommended:
Hedge, Tricia; Maley, Alan. Writing. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 1988. ISBN 0-19-437098-4.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|