|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KAN / 9RD
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KAN
/
9RD
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Methodology of Teaching English 1
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
No,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Seminar
32
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
No
|
Optional course
|
No
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cíle: Předmět představí účastníkům principy výuky anglického jazyka na středních školách v kontrastu s výukou na základních školách.
|
Requirements on student
|
Aktivní účast na seminářích, dvě písemné seminární práce, založení portfolia materiálů pro výuku AJ.
|
Content
|
Obsah obecně: Účastníci se seznámí s principy výuky řečových dovedností a jazykových prostředků z pohledu cílové věkové skupiny a kontextu výuky tedy středních škol. Budou mít příležitost adekvátně argumentovat o vhodnosti a nevhodnosti různých metod a technik práce a prohloubit si svojí schopnost aplikovat teoretické poznatky při tvorbě příprav a materiálů pro výuku anglického jazyka na SŠ. Předmět se taktéž zaměřuje na aktuální problematiku ve výuce anglického jazyka s ohledem na potřeby výuky na středních školách. Účastníci získají povědomí o současném vývoji a proměně oboru.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Ur P. A Course in Language Teaching.. Cambridge, CUP, 1996.
-
Recommended:
Richards, Jack C.; Rodgers, Theodore S. Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. 7th print. New York : Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-31255-8.
-
Recommended:
Lightbown, Patsy M.; Spada, Nina Margaret. How languages are learned. 3rd ed. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 978-0-19-42224-6.
-
Recommended:
Scrivener, Jim. Learning teaching (2nd ed.). 2nd ed. Oxford : Macmillan, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.
-
Recommended:
Doff A. Teach English.. Cambridge, CUP, 1988.
-
Recommended:
Hedge T. Teaching and Learning in the Language Classroom.. Oxford, OUP, 2000.
-
Recommended:
Kenworthy J. Teaching English Pronunciation.. Harlow, Longman, 1987.
-
Recommended:
Larsen-Freeman D. Techniques and Principles in Language Teaching.. New York, OUP, 1986.
-
Recommended:
Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
-
Recommended:
Morgan, John; Rinvolucri, Mario. Vocabulary. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-442186-4.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|