|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / 9RTK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
9RTK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Text a kultura
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíl: Účastníci porozumí nejvýznamnějším tendencím anglofonní kultury za poslední desetiletí jak v oblasti beletrie, tak v oblasti grafických románů, básní, filmů, dokumentů a vybraných proudů populární hudby.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Obsah: Jeden z důsledků statutu angličtiny jako světového jazyka je fakt, že anglofonní kultura existuje nejen v zemích, ve kterých je angličtina mateřským jazykem, ale i tam, kde je rozšířená jako druhý jazyk. Někteří spisovatelé si angličtinu osvojili do takové míry, že volí tento jazyk jako nástroj vlastní literární tvorby. Tato skutečnost souvisí jednak s odkazem Britského impéria a jednak s nástupem angličtiny jako globálního jazyka, který nastal z velké části díky internetu. Tento předmět neužívá jako kulturní rámec pojem národa, ale soustředí se především na to, jak anglofonní kultura funguje v celém globálním prostoru (zejména literatura, film, hudba). Pokud se jedná o přesah jazyka a kultury, východiskem je kniha Davida Crystala, English as a Global Language; a pokud jde o uchopení kultury v nově vzniklém prostoru, východiskem jsou teorie transnacionalismu a globální kultury. Tento přístup umožňuje jednak nově vnímat starší kulturní jevy v mezinárodních kontextech a jednak si všímat nových projevů globálních anglofonních kultur.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|