|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ADID3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ADID3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika 3 pro ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / 6
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům principy výuky produktivních dovedností (mluvení, psaní) a ukázat principy integrace všech jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka na 2. st. ZŠ. Studenti se seznámí se zásadami diferenciace výuky ve vztahu k potřebám žáků a to jak z hlediska jazykového tak i osobnostních faktorů. Seznámí se s technikami a strategiemi podmiňujícími motivaci a autonomii žáků. Důraz je kladen na výuku zaměřenou na žáka a jeho aktivní zapojení. Studenti adekvátně argumentují o vhodnosti a nevhodnosti různých metod a technik práce a prohlubují svojí schopnost aplikovat teoretické poznatky při tvorbě příprav a materiálů pro výuku anglického jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly, např. týdenní četba (2-3) textů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z této četby (struktura úkolu vychází z obsahu textů: reflexe, shrnutí, analýza, evaluace, syntéza, práce s myšlenkovými mapami)
Závěrečná písemná reflexe.
Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách.
Ke zkoušce
Zkouška je souhrnná a pokrývá obsah učiva z Didaktiky 1, 2 a 3. Studenti prokáží teoretické poznatky při řešení situací z jazykové výuky. Jedná se o zkoušku aplikační při níž studenti obhajují vhodnost a nevhodnost různých postupů na základě principů efektivní výuky a teorie. Studenti rozumí a vhodně používají odbornou terminologii.
|
Obsah
|
1. Principy Second language acquisition v kontextu výuky.
2. Výuka jazykových prostředků.
3. Výuka receptivních dovedností - poslech a čtení.
4. Výuka produktivních dovedností - mluvení a psaní.
5. Diferenciace a individualizace jazykové výuky vycházející z rozličných potřeb studentů.
6. Rozvoj autonomie studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D. (100%),
PhDr. Eva Skopečková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z a ADI2Z |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat principy a kroky výuky receptivních dovedností
|
popsat principy a kroky výuky produktivních dovedností
|
popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka a vysvětlit jejich vztah k rozvoji vybraných klíčových kompetencí
|
popsat strategie, které podporují diferenci a individualizaci výuky na základě potřeb žáků |
popsat principy a kroky výuky jazykových prostředků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánovat výuku receptivních a produktivních jazykových dovedností
|
aplikovat teoretické poznatky v rámci plánování diferenciované výuky
|
reflektovat na potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb studentů a adekvátně použít vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby
|
plánovat smysluplný a relevantní obsah a organizaci výuky, promýšlet návaznost tak, aby docházelo k provázanosti jednotlivých elementů výuky |
plánovat výuku jazykových prostředků |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Formativní hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|