|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ADKM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ADKM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diagnostické a klasifikační metody
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti jsou seznámeni s metodami a způsoby hodnocení jazykových dovedností. Jsou představeny různé typy nástrojů hodncení a jejich využití v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné samostatné práce/dílčí úkoly/týdenní četba textů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z této četby.
Závěrečná písemná reflexe.
Aktivní účast na semináři/online aktivitách a podílení se na práci ve skupinách.
|
Obsah
|
1. Proč hodnotíme.
2. Co hodnotíme ve výuce anglického jazyka.
3. Formativní hodnocení a jeho strategie.
4. Plán hodnocení žáků.
5. Jak tvoříme hodnoticí nástroje.
6. Zpětná vazba.
7. Hodnocení jednotlivých složek komunikační kompetence.
8. Hodnocení jazykových znalostí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Cheng, L. & Fox, J. Assessment in the Language Classroom. London: Palgrave. 2017.
-
Doporučená:
Brown H. D. Language Assessment: Principles and Classroom Practices.. White Plains, NY, Longman, 2004.
-
Doporučená:
Hughes A. Testing for Language Teachers. 2nd ed.. Cambridge, CUP, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
64
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní principy efektivní výuky anglického jazyka |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní terminologii spojenou s hodnocením
|
vysvětlit kriteria pro tvorbu efektivních nástrojů hodnocení
|
vysvětlit způsoby hodnocení jazykových ználostí a dovedností
|
popsat vlastní filozofii hodnocení ve výuce anglického jazyka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky při tvorbě nástrojů pro hodnocení jazykových dovedností a znalostí
|
identifikovat vhodné nástroje hodnocení s ohledem na cíle
|
hodnotit procesy i výsledky učení |
vhodně propojovat formativní a sumativní hodnocení |
použít k hodnocení transparentní a spolehlivé procesy a kritéria |
použít různé formy hodnocení podporující zejména vnitřní motivaci žáků k učení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Formativní hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|