|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AGKUE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AGKUE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Globální anglofonní kultura
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/AGAKU
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti porozumí nejvýznamnějším tendencí anglofonní kultury za poslední desetiletí jak v oblasti beletrie, tak v oblasti grafických románů, básní, filmů, dokumentů a vybraných proudů populární hudby.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly
Týdenní četba textů
Aktivní účast na v diskusním foru a podílení se na práci ve skupinách
|
Obsah
|
Jeden z důsledků statutu angličtiny jako světového jazyka je fakt, že anglofonní kultura existuje nejen v zemích, ve kterých je angličtina mateřským jazykem, ale i tam, kde je rozšířená jako druhý jazyk. Někteří spisovatelé si angličtinu osvojili do takové míry, že volí tento jazyk jako nástroj vlastní literární tvorby. Tato skutečnost souvisí jednak s odkazem Britského impéria a jednak s nástupem angličtiny jako globálního jazyka, který nastal z velké části díky internetu. Tento předmět neužívá jako kulturní rámec pojem národa, ale soustředí se především na to, jak anglofonní kultura funguje v celém globálním prostoru (zejména literatura, film, hudba). Pokud se jedná o přesah jazyka a kultury, východiskem je kniha Davida Crystala, English as a Global Language; a pokud jde o uchopení kultury v nově vzniklém prostoru, východiskem jsou teorie transnacionalismu a globální kultury. Tento přístup umožňuje jednak nově vnímat starší kulturní jevy v mezinárodních kontextech a jednak si všímat nových projevů globálních anglofonních kultur.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Justin Quinn (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Šárka Karpíšková (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Cvičící:
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Šárka Karpíšková (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
131
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Studenti jsou schopni analyzovat kulturní interakci mezi svou a anglofonní kulturou, na základě semináře ACPA |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti
- některých klíčových děl současné anglofonní literatury
- dilčí části teorie postkoloniálismu a globální kultury |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
studenti si osvojí vnímání starších kulturních fenoménů v mezinárodních kontextech a jsou schopni identifikovat nové projevy globálních anglofonních kultur |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|