|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AINTE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AINTE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Interkulturní inteligence
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/AINT
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se na základě konceptů jako jsou Motivace, Znalost, Strategie a Výkon analyzují texty mezikulturní komunikace a rozšiřují své pochopení znaků a kódů angličtiny jako globálního jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly
Týdenní četba textů
Aktivní účast na v diskusním foru a podílení se na práci ve skupinách
|
Obsah
|
Tento seminář čerpá z několika teoretických oblastí z lingvistiky, sociologie a antropologie které se zabývají pravidly a tendencemi lidského chování. Příklady teoretických textů, se kterými se bude v semináři pracovat: Brown a Levinson, Politeness Theory, Steven Pinker, Language as a Window to Human Thought, a Ang Soon a Linn Van Dyne, Cultural Intelligence. Studenti se pokusí uplatnit tyto koncepty na různé případové studie obsažené v textech Davida Livermora a dále budou zkoumat efektivnost konkrétních konceptů v knize prezentovaných. Klíčovými koncepty jsou Motivace, Znalost, Strategie a Výkon. Tyto principy poskytnou studentům prostředí, ve kterém budou moci sami analyzovat a tak postupně zlepšovat své vlastní schopnosti v rámci interkulturní komunikační kompetence. Každý týden budou studenti analyzovat jeden případ mezikulturní komunikace, zprvu mezi angličtinou a češtinou, a postupně mezi dalšími kulturami, které přicházejí do kontaktu s anglofonním kontextem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. Jarmila Petrlíková, Ph.D. (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Mgr. Jarmila Petrlíková, Ph.D. (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Peterson, Brooks. Cultural Intelligence: A Guide to Working with People from Other Cultures. Yarmouth, 2004.
-
Doporučená:
Livermore, David. Leading with Cultural Intelligence. New York, 2009.
-
Doporučená:
Camerer, R. Teaching and Testing Intercultural Competence. Bonn, 2008.
-
Doporučená:
Pinker, Steven. The Stuff of Thought: Language as a Window to Human Nature. New York, 2007.
-
Doporučená:
Fox, Kate. Watching the English: The Hidden Rules of English Behavior. London, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
131
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické
předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti se seznámí s kulturními koncepty prostřednictvím seminárních textů různých případové studií. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti získali strategie zmírňujícími FTAs- Face Threatening Acts a jsou schopni čelit čtyřem stádiím kulturního šoku. |
Studenti jsou schopni zlepšovat své vlastní schopnosti v rámci interkulturní komunikace. |
Studenti si osvojí další znaky a kódy angličtiny jako globálního jazyka, jenž má v sobě mnoho různých úrovní kulturního porozumění.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|