|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AKOI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AKOI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglofonní kultura očima imigrantů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
51 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se prostřednictvím americké a britské literatury seznámí s různými cestami přistěhovalců do anglofonní společnosti a identifikují, jak spisovatelé uchopují nově přijatou kulturu.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly
Týdenní četba textů
Aktivní účast na v diskusním foru a podílení se na práci ve skupinách
|
Obsah
|
Jeden z nejnovějších směrů literární vědy posledních desetiletí se zabývá kulturou přistěhovalců a jejím centrálním postavením v americké a britské literatuře. Místo dosud vžité představy, že romány, básně a divadelní hry vycházejí z čistě národních pramenů, se současná kulturologie a literární věda přiklání k názoru, že základní rámec pro studii kultury představují spíše cesty než kořeny (James Clifford tento jev zachycuje slovní hříčkou routes ne roots). V semináři budou studenti sledovat různé cesty přistěhovalců do anglofonní společnosti a budou se pokoušet vystopovat, jak tito spisovatelé uchopují nově přijatou kulturu. Pocházejí jak z Východní Evropy, tak ze vzdálenějších kontinentů. Studenti budou moci uplatnit dovednosti ze semináře "Interkulturní inteligence" v práci na konkrétních literárních textech, filmech a dokumentech. Dále se naučí vnímat různé překážky a problémy (včetně jejich řešení) v mezikulturní komunikaci, na které cizinci během svého setkávání s anglofonní kulturou běžně narážejí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Justin Quinn (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Magdaléna Potočňáková, Ph.D. (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Magdaléna Potočňáková, Ph.D. (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Magdaléna Potočňáková, Ph.D. (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat klíčové příklady kultury imigrantů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat způsoby jak kultura imigrantů funguje v anglofonním světě
|
spojit vzory kultury imigrantů s interkulturní střety z předchozích seminářů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|