|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ASTE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ASTE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stylistika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/AST
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pomoci studentům procvičit některé problémové aspekty anglické výslovnosti a upevnit znalost terminologie v oblasti anglické fonetiky a fonologie. Zdokonalit u studentů schopnost používání mezinárodní transkripce (IPA). Rozvinout analytické schopnosti studentů při práci s textem a pomoci jim získat komplexnější nadhled při uplatnění dosud získaných znalostí.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet
Soustavná příprava na semináře - řešení zadaných cvičení, aktivní účast v diskusích na daná odborná témata, splnění zápočtového testu na 75%.
Zkouška
|
Obsah
|
Základní terminologie a specifika anglické stylistiky ve srovnání s českou, charakteristika funkčních stylů s výjimkou uměleckého, identifikace jazykových prostředků a kompozice jednotlivých slohových útvarů, charakteristika sociálně a regionálně podmíněných variant angličtiny, přehled výslovnostních, gramatických a lexikálních rozdílů mezi britskou a americkou angličtinou, práce s ukázkami autentických dokumentů různých žánrů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Crystal D. The Cambridge Encyklopedia of Language.. Cambridge, CUP, 1995.
-
Doporučená:
Thomas, B. J. Advanced vocabulary and idiom. 2nd ed., 1st ed. by Thomas Nelson and Sons Ltd. Edinburgh : Nelson, 1991. ISBN 0-17-556026-9.
-
Doporučená:
Russell S. Grammar, Structure and Style.. Oxford, OUP, 1993.
-
Doporučená:
Crystal D., Davy D. Investigating English Style.. London Longman, 1975.
-
Doporučená:
Urbanová, Ludmila; Oakland, Andrew. Úvod do anglické stylistiky. 1.vyd. Brno : Barrister & Principal, 2002. ISBN 80-86598-33-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
6
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
33
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět základním jevům z oblasti anglické fonetiky a fonologie, morfologie, syntaxe, lexikologie a lexikografie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni - funkčně užívat lingvistickou teorii v oblasti stylistiky, - aplikovat zásady identifikace funkčního stylu i konkrétní stylistické varianty v práci s autentickým textem, - identifikovat rozmanité jazykové prostředky užité ve spontánním i systematicky tvořeném jazykovém projevu, - identifikovat regionální varianty angličtiny z hlediska jejich výslovnosti a gramatických a lexikálních zvláštností, - uplatnit znalosti zásad jednotlivých funkčních stylů při samostatné tvorbě vybraných stylistických variant |
- popsat a vysvětlit cíle stylistiky a její různé přístupy k práci s jazykovými útvary |
- popsat stylisticky rozmanité jazykové prostředky užívané v komunikaci v rámci různých funkčních stylů |
- popsat základní rysy regionálních i sociálních variant angličtiny v oblasti výslovnosti, slovní zásoby a gramatiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- funkčně užívat lingvistickou terminologii v oblasti stylistiky |
- aplikovat zásady identifikace funkčního stylu i konkrétní stylistické varianty v práci s autentickým textem |
- identifikovat rozmanité jazykové prostředky užité ve spontánním i systematicky tvořeném jazykovém projevu |
- identifikovat regionální varianty angličtiny z hlediska jejich výslovnosti a gramatických a lexikálních zvláštností |
- uplatnit znalosti zásad jednotlivých funkčních stylů při samostatné tvorbě vybraných stylistických variant |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|