|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ME1E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ME1E
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika angličtiny 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
12 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/ME1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se seznámí s vývojem vyučování cizích jazyků a jeho prioritami, získá základní teoretický rámec, z něhož vychází výuka cizích jazyků 8 - 11letých žáků v globálním a lokálním kontextu základní mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska. Cílem je seznámit studenty s postupy výuky jazykových prostředků: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách; samostatné práce/dílčí úkoly; tvorba portfolia didaktických materiálů, obsahující také seznam užitečných zdrojů pro plánování a výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ, včetně internetových zdrojů; sebehodnocení dovedností v rámci European Portfolio for Student Teachers of Languages; úspěšné absolvování závěrečného testu.
Opora na moodlu - link:
www.moodle.zcu.cz
Akademický rok 2016/2017; Didaktika angličtiny 1_primary (ZS)
URL: https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=1241
Heslo pro zápis: primary_methodology1
|
Obsah
|
Úvod do předmětu;
Současné přístupy k výuce a učení se cizímu jazyku dětí mladšího školního věku, např. Task-based learning, Topic-based learning, Total Physical Response, Communicative Approach;
Výuka jazykových prostředků v cizojazyčné výuce: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Tereza Havránková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Karasová (100%),
Mgr. Šárka Karpíšková (100%),
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D. (100%),
Mgr. Barbora Reynaert, Ph.D. (100%),
PhDr. Eva Skopečková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
Základní:
HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441975-8.
-
Doporučená:
CAMERON, L. & MCKAY, P. Bringing creative teaching into the young learner classroom. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-442248-2.
-
Doporučená:
SLATTERY, M. Vocabulary Activities. Oxford: Oxford University Press,, 2004. ISBN 0-19-442196-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
131
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kAN / AJ1, AJ2, AJ3 |
Komunikovat v anglickém jazyce alespoň na úrovni B1 /SERR. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat věkové zvláštnosti a způsoby učení se žáka 1. stupně,
popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových prostředků - slovní zásoba, výslovnost, mluvnice,
seznámit se s dostupnými výukovými zdroji praktických činností (určených k procvičování jazykových prostředků pro malé děti v odborné literatuře a na Internetu,
ohodnotit své znalosti,
znát odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových prostředků při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé prostředky a to jak individuálně tak i integrovaně,
vyhledat v odborné literatuře a na Internetu jazykové činnosti a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí,
ohodnotit vlastní získané učitelské dovednosti a popíše své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka 1. stupně,
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|