|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ME3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ME3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika angličtiny 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
46 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KAN/ME2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti si osvojí další teoretické poznatky i praktické dovednosti spojené s výukou řečových dovedností u 8 - 11letých žáků; osvojí si postupy při výuce čtení s porozuměním a psaní.
Dále se studenti seznámí s teoretickými východisky a praktickými principy hodnocení řečových dovedností (poslech, ústní projev, psaní, čtení) včetně práce s chybou. Seznámí se s technikami a strategiemi podmiňujícími motivaci a autonomii žáků, s využitím Evropského jazykového portfolia a s obsahem Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rovněž se vyzkoušejí vybrat a ohodnotit dostupné učebnice a učební materiály.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu
aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách (skupinová prezentace v cizím jazyce); samostatné práce/dílčí úkoly: týdenní četba textů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z této četby; rozšíření portfolia výukových materiálů (obsahující seznam užitečných zdrojů pro plánování a výuku anglického jazyka, včetně internetových zdrojů); sebehodnocení dovedností v rámci European Portfolio for Student Teachers of Languages; úspěšné absolvování závěrečného test.
Ke zkoušce:
Zkouška je souhrnná a pokrývá obsah učiva z Didaktiky angličtiny 1, 2 a 3. Studenti prokáží teoretické poznatky při řešení situací z jazykové výuky. Jedná se o zkoušku aplikační, při níž studenti obhajují vhodnost a nevhodnost různých postupů na základě principů efektivní výuky a teorie. Studenti rozumí a vhodně používají odbornou terminologii.
|
Obsah
|
Výuka řečových dovedností: čtení s porozuměním a psaní a jejich vzájemná integrace s důrazem na využití mezipředmětových vztahů.
Principy hodnocení řečových dovedností a jazykových prostředků, práce s chybou, nástroje hodnocení.
Motivační strategie, rozvoj autonomie žáků, Evropské jazykové portfolio, Společný evropský referenční rámec pro jazyky.
Výukové materiály (typy materiálů včetně učebnic, jejich hodnocení, zdroje, tvorba a adaptace materiálů).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ioannou-Georgiou, Sophie; Pavlou, Pavlos; Maley, Alan. Assessing young learners. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2003. ISBN 0-19-437281-2.
-
Základní:
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
Základní:
HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441795-8.
-
Doporučená:
Little, D. a Perclová, R. Evropské jazykové portfolio.. Praha, MŠMT, 2001.
-
Doporučená:
JANG, E. Focus on Assessment.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-400083-3.
-
Doporučená:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Stařeč: Infra, 2005. ISBN 80-86666-24-7.
-
Doporučená:
Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 2. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1425-2.
-
Doporučená:
Reilly, Jackie; Reilly, Vanessa. Writing with children. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-437599-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
10
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kAN / ME2 |
znát základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě;
znát různé techniky vedení hodin;
znát principy a kroky postupu výuky daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení;
umět používat doplňkové zdroje nápadů na praktické činnosti do hodin, např. odbornou literaturu a Internet
znát základní odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě;
vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny;
aplikovat principy a kroky postupu výuky poslechu s porozuměním a mluvení při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně;
vyhledat v odborné literatuře a na Internetu aktivity a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k procvičování poslechu s porozuměním a mluvení;
ohodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka;
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat principy a postupy výuky daných řečových dovedností - čtení s porozuměním a psaní;
vysvětlit odbornou terminologii spojenou s hodnocením;
znát nástroje hodnocení a sebehodnocení (včetně Evropského jazykového portfolia);
popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka;
znát potřeby různých typů studentů inkluze;
znát škálu výukových materiálů (včetně doplňkových)
znát propojení RVP ZV se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky (SERRJ) a popsat jazykové úrovně podle SERRJ.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikuje teoretické poznatky výuky daných řečových dovedností při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně;
používá odbornou terminologii spojenou s hodnocením;
ohodnotí vhodnost a nevhodnost nástrojů hodnocení z hlediska obsahu a formy; aplikuje teoretické poznatky při tvorbě nástrojů hodnocení jak řečových dovedností tak i znalostí;
popíše strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka;
analyzuje a zhodnotí užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), potřeby různých typů studentů atd.);
vysvětlí propojení RVP ZV se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky (SERRJ) a popíše jazykové úrovně podle SERRJ;
ohodnotí své učitelské dovednosti a popíše své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|