|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / NRP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
NRP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Neodkladná resuscitace v postupech
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
20 / 21
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KAZ/URME2 a KAZ/ODP1 a KAZ/IP1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získat manuální zručnost k provádění jednotlivých úkonů používaných při kardiopulmonální resuscitaci. Rozvinout profesionální schopnosti, prohloubit dovednosti a návyky potřebné pro kardiopulmonální resuscitaci. Rozpoznat náhlou zástavu oběhu a kvalitně provádět rozšířenou resuscitaci u dětí i dospělých. Získat jistotu při samostatném provádění neodkladné resuscitace ve výjezdové skupině RZP.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní přístup při plnění modelových situací
- Perfektní znalost postupů pro resuscitaci dle aktuálních doporučení European Resuscitation Council
- Splnění zadaných modelových situací zaměřených na neodkladnou resuscitaci dospělých i dětí
- 100% docházka na cvičení
- Zápočtový test z aktuálních resuscitačních Guidelines ERC (1 řádný + 2 opravné termíny)
|
Obsah
|
1.-2. Nácvik rozpoznání NZO, práce s monitorem/defibrilátorem, nácvik ventilace se samorozpínacím vakem, nácvik zajištění přístupu do krevního oběhu (i.v. a i.o. přístup) a zajištění dýchacích cest laryngeální maskou.
3.-4. Nácvik postupů rozšířené neodkladné resuscitace u dospělého a dítěte v souladu s aktuálními kompetencemi zdravotnického záchranáře.
5.-6. Řešení modelové situace zaměřené na dospělého pacienta s náhlou zástavou oběhu - netraumatickou.
7.-8. Řešení modelové situace zaměřené na dítě s náhlou zástavou oběhu - netraumatickou.
9.-10. Nácvik postupů rozšířené neodkladné resuscitace u dospělého s traumatickou náhlou zástavou oběhu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
European Resuscitation Council: Guidelines for Resuscitation 2021.. ISBN 978-80-7345-595-8.
-
Základní:
Vyhláška č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotních pracovníků a jiných odborných pracovníků, ve znění pozdějších předpisů..
-
Doporučená:
Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Votruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. 2017. ISBN 978-80-204-4643-5.
-
Doporučená:
Knor, Jiří; Málek, Jiří. Farmakoterapie urgentních stavů. 3. doplněné a rozšířené vydání. 2019. ISBN 978-80-7345-595-8.
-
Doporučená:
ŠEBLOVÁ, J., KNOR, J. a kol. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře.. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit postup jednotlivých úkonů kardiopulmonální resuscitace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provádět jednotlivé úkony používané při KPR |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
bezchybně vysvětlí postupy pro resuscitaci dle aktuálních doporučení European Resuscitation Council |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozpozná náhlou zástavu oběhu |
kvalitně provádí rozšířenou resuscitaci u dětí i dospělých |
provádí s jistotou neodkladnou resuscitaci ve výjezdové skupině RZP |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|