|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEI / SSA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEI
/
SSA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Synteza el. syst. pro spec. apl.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Synteza elektronických systémů pro speciální aplikace
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu by se student měl seznámit s návrhem elektronických systémů pro speciální aplikace. Důraz je kladen především na elektronické systémy pracující v poli ionizujícího záření a systémy s nároky na nízkou spotřebu. Cílem je seznámit studenty s touto problematikou a návrhovými metodami.
|
Požadavky na studenta
|
Pro úspěšné splnění předmětu musí student prokázat znalosti v oblasti návrhu elektronických systémů pracující v poli ionizujícího záření a systémů s nízkou spotřebou. Měl by porozumět základním principům v dané oblasti a osvojit si patřičné metody návrhu.
|
Obsah
|
1. Přehled aplikací vyžadující speciální přístup při návrhu elektronických systémů (motivační přednáška - zvýšená spolehlivost, vesmírné aplikace, radiační pole, nízká spotřeba)
2. Ionizující záření (obecný úvod, typy záření, přehled jednotek, rizika a jejich minimalizace, interakce v materiálu, principy měření, polovodičové detektory záření)
3. Detektory ionizujícího záření rodiny Medipix/Timepix (přehled verzí, popis funkcionality, datová komunikace, principy zpracování dat, evaluace dat, kalibrace, demonstrace)
4. Vliv radiace na elektronické systémy (obecný úvod, analogové vs. číslicové systémy, určování radiační odolnosti)
5. Návrh radiačně odolných elektronických systémů (principy minimalizace vlivu radiace na elektronického systémy, ukázky řešení)
6. Systémy pro rychlé zpracování dat (moderní FPGA obvody, rychlá sériová rozhraní). Přesné měření času (měření času pro fyzikální experimenty v řádu desítek/jednotek pikosekund)
7. Pasivní součástky a jejich důležité parametry z hlediska spotřeby
8. Aktivní součástky a jejich důležité parametry z hlediska spotřeby
9. Filosofie systémů s nízkou spotřebou
10. Technologické metody snižování spotřeby digitálních elektronických obvodů
11. Strukturální metody snižování spotřeby digitálních elektronických obvodů
12. Metody snižování spotřeby analogových obvodů
13. Metody snižování spotřeby analogových elektronických obvodů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
navrhnout jednoduchý konvenční elektronický systém
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat programovací jazyk C, C++ či VHDL |
změřit provozní parametry elektronického systému |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit problematiku návrhu systému pracující v poli ionizujícího záření |
objasnit problematiku návrhu systému s nízkou spotřebou |
objasnit základní principy používané v pixelových detector radiace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit obvod s optimalizací na jeho spotřebu |
změřit radiační pozadí daného prostředí |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|