|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / EDD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
EDD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Elektrodynamika pro diagnostiku a design
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTE/EDD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybrané partie z teorie elektromagnetického pole a z teorie obvodů. Teorie elektromagnetického pole: okrajové úlohy ve stacionárním elektromagnetickém poli včetně výpočtu elektrického namáhání pro 2D a 3D konfigurace, ztrát koronou. Nestacionární elektromagnetické pole: dielektrické ztráty, elektrické stínění.
Teorie elektrických obvodů: analýza typických obvodů silnoproudé elektrotechniky se soustředěnými i s rozprostřenými parametr. Vlnové jevy na jednoduchém vedení a na propojení dvou vedení. Rázové jevy na jednopolohové cívce a ve vinutí elektrických strojů
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet (všechna cvičení jsou povinná):
- napsání 2 kontrolních testů (a 10 bodů) a získání minimálně 11 bodů
- vypracování zadaných domácích prací přes server Faraday,
- účast na cvičení v laboratoři a odevzdání výsledků v požadované formě do týdne po konání cvičení
- aktivní účast na cvičení
|
Obsah
|
Teorie elektromagnetického pole: matematické modely EMP a metody jejich řešení, okrajové úlohy pro potenciály, výpočty EMP v elektrických stojích, podél izolátorů ap., silové účinky EMP na části elektrických zařízení. Povrchový jev a vířivé proudy - fyzikální vysvětlení, kvalitativní posouzení, vliv kmitočtu. Metody pro kvantitativní určování vířivých proudů a jejich účinků (přídavné ztráty, elektrodynamické síly). Další část předmětu je věnována řešení sdružených problémů, zejména elektromagneticko-mechanických a elektromechanicko-tepelných. Z teorie elektrických obvodů jsou probrány typické obvody silnoproudé elektrotechniky se soustředěnými i s rozprostřenými parametry a metody jejich řešení. Základní vlnové jevy na jednoduchém vedení a na propojení dvou vedení. Rázové jevy na jednopolohové cívce, rozdělení napětí podél ní, aplikace na vstupní vinutí elektrických strojů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hoole, S. Ratnajeevan H.; Hoole, P. Ratnamahilan P. A modern short course in engineering electromagnetics. New York : Oxford University Press, 1996. ISBN 0-19-507856-X.
-
Doporučená:
Kodali, V. Prasad. Engineering electromagnetic compatibility : principles, measurements, and technologies. New York : IEEE Press, 1996. ISBN 0-7803-1117-5.
-
Doporučená:
Mayer, D., Ulrych, B. Numerické řešení elektrických a magnetických polí.
-
Doporučená:
Přednášky - základní studijní materiál.
-
Doporučená:
Mayer, Daniel. Teorie elektromagnetického pole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7082-826-9.
-
Doporučená:
Mayer, Daniel. Úvod do teorie elektrických obvodů. Praha : SNTL, 1981.
-
Doporučená:
Mayer, Daniel. Vybrané partie ze silnoproudé elektrotechniky. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-925-7.
-
Doporučená:
Benešová, Zdeňka; Mayer, Daniel. Základní příklady z teorie elektromagnetického pole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-737-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost látky na úrovni předmětů TE1 a TE2 z Bc. studia. Matematika: základy integrálního a diferenciálního počtu, obyčejné a parciální diferenciální rovnice, Laplaceova transformace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti se seznámí s metodami pro analýzu složitějších elektrotechnických problémů, naučí se vytvářet matematické modely zkoumaných jevů a řešit je pomocí profesionálních programu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Laboratorní praktika, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|