|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / NEZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
NEZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Navrhování elektronických zařízení
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
34 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na problematikou návrhu elektronických zařízení. Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními principy tvorby schémat, návrhu desek plošných spojů a následnými procesy pro výrobní technologie. Studenti získají praktické znalosti s počítačovou podporou návrhu elektronických zařízení.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: schopnost návrhu jednoduchých zařízení Zápočet udělený v jiném akademickém roce před zkouškou, se automaticky neuznává Zkouška: kombinovaná, znalost přednášené látky
|
Obsah
|
Přednášky: 1. Úvod do předmětu, počítačový návrh elektronických zařízení. 2. Návrh schematu s počítačovou podporou, struktura knihovních prvků, definice elektrických pravidel, technická dokumentace, vazba na návrh desek plošných spojů. 3. Počítačový návrh desek plošných spojů, definice rastrů. 4. Rozmisťování součástek, technologická omezení, algoritmy, optimalizační funkce. 5. Propojování součástek, základní pravidla. 6. Propojovací algoritmy, optimalizační funkce. 7. Návrh napájení obvodů, výběr a umístění blokovacích kondenzátorů. 8. Návrh reálných zařízení (analogová, číslicová, vf., spínací, A/D převodníky). 9. Diagnostika desek plošných spojů. 10. Vazba návrhových systémů na technologii výroby DPS. Popis technologických zařízení, datové řídicí struktury. 11. Podpora technologie osazování, pájení a testování. Popis zařízení, datové struktury. 12. Tvorba filmových matric, řídicí soubory NC strojů, dokumentace.
Cvičení: 1. Seznámení s podmínkami k zápočtu, seznámení se schematickým editorem 2. Návrh ve schematickém editoru 3. Návrh ve schematickém editoru 4. Seznámení s návrhovým editorem DPS, práce v návrhovém editoru DPS 5. Práce v návrhovém editoru DPS 6. Práce v návrhovém editoru DPS 7. Generování technologických dat v návrhovém editoru
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Ing. Aleš Hamáček, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Jiří Čengery, Ph.D. (20%),
Prof. Ing. Aleš Hamáček, Ph.D. (80%),
-
Cvičící:
Ing. Jiří Čengery, Ph.D. (50%),
Prof. Ing. Aleš Hamáček, Ph.D. (100%),
Ing. David Kalaš, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Celkem
|
50
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
16
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
36
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
porozumět základům teoretické elektrotechniky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit výběr, rozmístění a propojení konstrukčních prvků a elektronických součástek pro THT a SMT montáž |
vysvětlit jednotlivé etapy návrhu s počítačovou podporou |
identifikovat základní datové struktury pro návazné výrobní technologie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit elektrické schema |
navrhnout desku plošného spoje |
vytvořit technickou dokumentaci |
vytvořit řídicí data pro výrobu DPS |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|