|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / RPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
RPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Řízení a provoz podniku v elektrotech.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Řízení a provoz podniku v elektrotechnice
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
57 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KET/SNRTP
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je se seznámit studenty navazujícího magisterského studia technických oborů s vybranými způsoby řízení, provozem a specifik elektrotechnických podniků, analýzou, optimalizací a hodnocením podnikových činností. Studenti jsou seznámeni se základy integrovaného systému řízení - kvality, bezpečnosti práce, aspektů životního prostředí a bezpečnosti informací, včetně souvisejících rizik. Dále jsou studenti seznámeni se způsoby řízení inovací, projektového, finančního řízení, řízení změn, krizového řízení, motivace a komunikace pro řízení podniku. Výklad je v rámci přednášek doplněn o příklady z konkrétních projektů řešených v elektrotechnické praxi a výzkumu.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test.
|
Obsah
|
1. Podnik, jeho struktura a funkce
2. Řízení podnikových struktur
3. Funkční a procesní způsob řízení
4. Analýzy používané pro řízení podniků
5. Optimalizace a hodnocení podnikových činností
6. Finanční a nákladové optimalizace
7. Integrované systémy řízení a jejich zavádění
8. Ekologické aspekty provozu a řízení podniku
9. Inovační procesy v podnicích
10. Řízení inovačních projektů
11. Finanční řízení inovačních projektů
12. Motivace, komunikace a vedení v podniku
13. Řízení změn a krizový management
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Management mania - Business encyclopedia
-
Základní:
Tomek, Gustav; Vávrová, Věra. Průmysl 4.0, aneb, Nikdo sám nevyhraje. První vydání. 2017. ISBN 978-80-906594-4-5.
-
Doporučená:
Scholleová, Hana. Ekonomické a finanční řízení pro neekonomy. 3., aktualizované vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0413-0.
-
Doporučená:
Dvořák, Jiří. Management inovací. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky, 2006. ISBN 80-86847-18-7.
-
Doporučená:
Garza-Reyes Jose Arturo. Managing Innovation and Operations in the 21st Century. New York, 2017. ISBN 9781138214729.
-
Doporučená:
Taušl Procházková, Petra; Jelínková, Eva. Podniková ekonomika - klíčové oblasti. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0689-9.
-
Doporučená:
Řepa, Václav. Podnikové procesy - procesní řízení a modelování. GRADA Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2252-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
20
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní statistiké metody |
používat základní matematické vztahy z oblasti statistiky a funkcí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat nástroje a doplňky MS Excel |
používat základní statistiké metody |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat základní termíny související s řízením podniku |
získat přehled o integrovaném systému řízení |
získat základy řízení inovačních projektů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat analýzy pro řízení podniku |
řídit inovační projekty |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|