|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / ESCA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
ESCA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Elektronické součástky pro FAV
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAE/VESC
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky základních pasivních a aktivních elektronických součástek. Vysvětlit fyzikální principy a jevy polovodičových materiálů a součástek.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Absolvovat všechny měření v rámci laboratorních praktik.
Vypracovat referáty k jednotlivým měřícím úlohám včetně zpracování jednotlivých úkolů.
Prokázát základní znalosti probírané látky formou krátkého testu.
Zkouška:
Prokázat znalosti probírané látky na laboratorních praktikách a předáškách formou krátké písemné přípravy a ústního pohovoru.
Získat zápočet před absolvováním zkoušky.
|
Obsah
|
Obsah přednášek:
1. Pasivní součástky
2. Fyzika polovodičů
3. PN přechod
4. Polovodičové diody
5. Bipolární tranzistory
6. Bipolární tranzistory
7. Součástky s více PN přechody - spínací polovodičové součástky
8. Unipolární tranzistory
9. Operační zesilovače
10. Integrované obvody
11. Optoelektronika - optická vlákna
12. Optoelektronika - elektro-optické převodníky
13. Optoelektronika - opticko-elektrické převodníky
Obsah laboratorních praktik:
1. Měření fototranzistorů
2. Měření statických charakteristik diod
3. Měření dynamických charakteristik diod
4. Hallova sonda
5. Měření usměrňovačů s polovodičovými diodami
6. Stabilizátor napětí se Zenerovou diodou
7. Tyristor
8. Bipolární tranzistory
9. Unipolární tranzistory
10. Operační zesilovače
11. Měření optoelektronických součástek
12. Zesilovač s jedním tranzistorem
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Tomáš Blecha, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Ing. Tomáš Blecha, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Štulík, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Tomáš Blecha, Ph.D. (100%),
Ing. Jan Kalčík (100%),
Ing. Michael Kroupa, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Štulík, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Jerhot, Jaroslav. Elektronické prvky. Plzeň : VŠSE, 1982.
-
Základní:
Musil, V. Elektronické součástky. VUT Brno, 2005.
-
Základní:
Jerhot, Jaroslav. Elektronické součástky a zesilovače. 1. vyd. Plzeň, VŠSE, 1980.
-
Doporučená:
Burger, Ivan; Hudec, Lubomír. Elektronické prvky. 1. vyd. Bratislava : Alfa, 1989. ISBN 80-05-00120-7.
-
Doporučená:
Vaníček, F.:. Elektronické součástky:principy, vlastnosti,modely.. ČVUT Praha, 2004.
-
Doporučená:
Jerhot, J. Elektronické součástkz a zesilovače. VŠSE Plzeň, 1979.
-
Doporučená:
Vobecký, Jan; Záhlava, Vít. Elektronika : součástky a obvody, principy a příklady. 2., rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-884-9.
-
Doporučená:
Jerhot, Jaroslav; Jiráček, Milič. Optoelektronika. 1. vyd. Plzeň : VŠSE, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Celkem
|
158
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
identifikovat základní elektronické součástky |
popsat konstrukci základních elektronických součástek |
vysvětlit fyzikální podstatu optoelektronických součástek |
vysvětlit fyzikální podstatu polovodičových součástek |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat pasivní a aktivní elektronické součástky v praktických zapojeních |
charakterizovat jevy polovodičových materiálů |
změřit základní parametry elektronických součástek |
zpracovat odborný referát z laboratorního měření |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat důležité parametry pasivních a aktivních elektronických součástek |
popsat chování elektronických součástek v obvodovém zapojení |
rozpoznat důležité jevy u optoelektronických součástek |
rozpoznat důležité jevy zejména u polovodičových materiálů a součástek |
vysvětlit fyzikální princip základních elektronických součástek |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky v praktických realizacích |
realizovat základní měření parametrů elektronických součástek |
rozpoznat základní elektronické součástky |
vytvořit odbornou zprávu z měření |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Laboratorní praktika, |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|