|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / CLE4N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
CLE4N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Cvičení z léčebné ergoterapie 4.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
14
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KFE/CLE3N a KFE/EVP1 a KFE/EG1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenty s praktickou aplikací modelů a přístupů v psychiatrii, seznámit se specifickými potřebami sluchově a zrakově znevýhodněných klientů, prakticky seznámit s ergodiagnostickým testováním a hodnocením pracovní schopnosti pro posudkové účely a pro programy pracovní rehabilitace.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast
ověření praktických dovedností
vypracování semestrální práce a její představení
|
Obsah
|
Obsahová náplň odborné praxe
- praktická aplikace modelů a přístupů v psychiatrii
- praktické provádění ergoterapie u klientů s psychiatrickou diagnózou 1
- praktické provádění ergoterapie u klientů s psychiatrickou diagnózou 2
- praktické provádění ergoterapie u klientů se specifickými potřebami sluchově znevýhodněných
- praktické provádění ergoterapie u klientů se specifickými potřebami zrakově znevýhodněných
- ergodiagnostické testování v centrech komprehenzivní rehabilitace 1
- ergodiagnostické testování v centrech komprehenzivní rehabilitace 2
- praktické vyhodnocení ergoterapeutických testů
- stanovení cíle ergodiagnostiky
- stanovení terapie v rámci ergodiagnostiky
- praktické provádění ergodiagnostiky u jednotlivých diagnóz
- ergoterapie v jednotlivých speciálních zařízeních pro děti se zdravotním znevýhodněním
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PAVLÁK, Miroslav. Finanční podpora pracovní rehabilitace osob se zdravotním postižením v neziskových organizacích. In: Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi: sborník příspěvků z mezinárodní konference: 26.-27. dubna 2007 Zlín, Česká republika.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2007. ISBN 978-80-7318-536-7.
-
Doporučená:
PAVLÁK, Miroslav. Možnosti uplatnění osob se zdravotním postižením na trhu práce. In: Svět práce a kvalita života v globalizované ekonomice: sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference: 13.-14. září 2007. VŠE v Praze. Praha: Vysoká škola ekonomická, 2007. ISBN 978-80-245-1207-5.
-
Doporučená:
Preiss, Marek; Kučerová, Hana. Neuropsychologie v psychiatrii. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1460-4.
-
Doporučená:
Praško, Ján. Obecná psychiatrie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2570-2.
-
Doporučená:
PAVLÁK, Miroslav. Pracovní rehabilitace osob se zdravotním postižením. In: Proceedings international conference Increasing competitiveness or regional, national and international markets: September 4-6, 2007. Ostrava: VŠB - Technical University, 2007. ISBN 978-80-248-1457-5.
-
Doporučená:
BENSON, Nigel C. Psychiatrie.. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-671-1.
-
Doporučená:
Orel, Miroslav. Psychopatologie. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3737-9.
-
Doporučená:
PAVLÁK, Miroslav. Zaměstnávání osob se zdravotním postižením v neziskových organizacích: šance pro nový život. In: Liberecké ekonomické fórum 2007: VIII. mezinárodní konference pořádaná u příležitosti 15. výročí založení Hospodářské fakulty TU v Liberci: sborník příspěvků.. Liberec: Technické univerzita, 2007. ISBN 978-80-7372-243-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
168
|
Celkem
|
168
|
|
Předpoklady
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat modely a přístupy v psychiatrii |
provést ergoterapii u klientů s psychiatrickou diagnózou |
provést ergoterapii u klientů se specifickými potřebami sluchově a zrakově znevýhodněných |
provést ergodiagnostické testování a prakticky je vyhodnocuje |
stanovit cíle ergodiagnostiky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzuje ergoterapii u jednotlivých psychiatrických diagnóz, u ergoterapie klientů se sluchovým a zrakovým znevýhodněním |
v rámci ergodiagnostiky vytváří cíl terapie, navrhuje vhodný typ terapie, provádí ergodiagnostiku, vyhodnocuje výsledky ergodiagnostiky a zapisuje do ergoterapeutické dokumentace |
ovládá strukturu ergoterapie v psychiatrii |
odlišuje mezi praktickým prováděním ergoterapie u klientů se specifickými potřebami zrakově a sluchově
znevýhodněných |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|