|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / PDT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
PDT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Využití přístrojů v diagnostice a terapi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Využití přístrojů v diagnostice a terapii
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 22
|
4 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTB/ANA2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozšířit znalosti studenta o možnosti využívání přístrojového vybavení, a to jak v diagnostice, tak i v následné terapii.
|
Požadavky na studenta
|
80% docházka na cvičeních, praktické zkoušení.
|
Obsah
|
1. Využití přístrojového vybavení v diagnostice a terapii. Důvody, cíle, prostředky, metodika.
2. FootScan I.
3. FootScan II.
4. Podocam.
5. Posturograf - diagnostika.
6. Posturograf - terapie.
7. L.A.S.A.R. Posture.
8. Dynamické přístrojové metody k hodnocení a terapie chůze (C-mill, Zebris).
9. Kombinovaná terapie.
10. Elektromyografie.
11. Praktické přezkoušení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=6713
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
LATASH, Mark a Vladimir ZATSIORSKY. Biomechanics and Motor Control: Defining Central Concepts. San Diego: Elsevier Science & Technology, 2015. ISBN 978-0-12-800384-8.
-
Doporučená:
Dufek, Jaroslav. Elektromyografie. Vyd. 1. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1995. ISBN 80-7013-208-6.
-
Doporučená:
WEBSTER, John G. Encyclopedia of medical devices and instrumentation. 2nd ed. Hoboken, N.J.: Wiley-Interscience, 2006. ISBN 9780471263586.
-
Doporučená:
LATASH, Mark L. Fundamentals of motor control. Boston: Elsevier/Academic Press, 2012. ISBN 978-0-12-415956-3.
-
Doporučená:
Poděbradský J., Vařeka I. Fyzikální terapie I. a II.. Praha: Grada Publishing, spol s r.o., 1998.
-
Doporučená:
Trojan, Stanislav. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0031-X.
-
Doporučená:
ANCILLAO, Andrea. Modern Functional Evaluation Methods for Muscle Strength and Gait Analysis.. SpringerBriefs in Applied Sciences and Technology, 2018. ISBN 978-3-319-67436-0.
-
Doporučená:
Shumway-Cook, Anne; Woollacott, Marjorie H. Motor control : translating research into clinical practice. 3rd ed. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2007. ISBN 0-7817-6691-5.
-
Doporučená:
SHUMWAY-COOK, Anne a WOOLLACOTT, Marjorie H. Motor control: translating research into clinical practice.. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2007. ISBN 0-7817-6691-5.
-
Doporučená:
BASMAJIAN, John V. a Carlo J. DE LUCA. Muscles alive: their functions revealed by electromyography. 5th ed. Baltimore: Williams & Wilkins, 1985. ISBN 978-0683004144.
-
Doporučená:
SELFE, James. Patellofemoral pain: an evidence-based clinical guide. New York: Nova Biomedical, 2017. ISBN 978-1-53611-780-6.
-
Doporučená:
Kolářová, B. Přístrojové vyšetřovací metody k hodnoceni pohybu v klinické praxi.. Olomouc: EZ Centrum s.r.o., 2012. ISBN 978-80-260-1645-8.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Richards, Jim. The comprehensive textbook of clinical biomechanics. Second edition. 2018. ISBN 978-0-702-05490-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
23
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat všechny kosti, klouby, svaly, nervový systém podrobně je popsat a charakterizovat dle funkce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
poznat a ukázat na modelu či preparátu jednotlivé svaly, kosti, klouby a nervový systém |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat jednotlivé přítroje vhodné pro sledování konkrétních problémů a popsat jejich využití v diagnostice a terapii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat, porovnávat a hodnotit výsledky léčby prostřednictvím přístrojů
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|