|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / GD4S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
GD4S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Grafický design 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/GD4S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta kompetencemi pro realizace plošných a prostorových kompozičních návrhů s ohledem na plochu a obje; naučit využít a integrovat získané poznatky do kompozice s funkčním významem celku, a následně umět aplikovat získané dovednosti při grafické úpravě tiskovin typu: noviny, umělecká publikace, katalog, kniha, časopis, správní a hospodářské formuláře, komerční, reklamní tiskoviny, logotyp a vizuální styl akce, projektu atd.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku - min. 80%.
- Průběžná aktivní účast na společných konzultacích mezi studenty a vyučujícím.
- Průběžné vypracování, konzultace, korektury a odevzdání zadaných dílčích praktických cvičení (seminárních prací) v požadovaném termínu a kvalitě.
- Průběžné konzultace, korektury a tvorba KP.
- Prezentace na CD.
Hodnotící kritéria:
Osobní zájem o obor, ochota přemýšlet a diskutovat. Tvořivé a pečlivé zpracování výtvarných úkolů. Snaha o osobité výtvarné pojetí s řadou přípravných studií, které budou součástí hodnocení.
Ochota se podílet na vytváření spolupracující a přátelské atmosféry.
|
Obsah
|
1. - 13.
Stanovení zásad pro vzájemnou komunikaci v průběhu semináře. Seznámení s vybavením a pracovním řádem seminárních učeben. Zadání tématu KP.
- Plocha, tvar, prostor.
- Obsah, znak, komunikace - vztahy.
- Integrace textové části do celkového výtvarného řešení.
- Síla a účinnost výrazu.
- Typografie a obraz.
- Volba a schopnost zapracování výtvarných znaků do významově vázaného projektu.
- Navrhování grafické úpravy novin, umělecké publikace, katalogu, knihy, časopisu, správních a hospodářských formulářů.
- Zhotovení vlastního tiskového portfolia.
- Schopnost prezentace výtvarného projektu ve veřejném prostoru
- Zhodnocení semináře.
Během celého semestru probíhají korektury, konzultace a odevzdávání zadaných dílčích seminárních úkolů.
Během celého semestru probíhají korektury a konzultace semestrálního projektu (KP).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Wozencroft, Jon. Brody : the graphic language of Neville Brody. New York : Universe, 1988. ISBN 0-7893-0653-0.
-
Doporučená:
Sylvestrová, Marta. Český filmový plakát 20. století. V Brně : Moravská galerie, 2004. ISBN 80-7027-125-6.
-
Doporučená:
Font : reklamní grafika a DTP : první grafický časopi.
-
Doporučená:
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
-
Doporučená:
Graphis : the International Magazine of Design and Communications. New York : Graphis Inc., ----.
-
Doporučená:
Katalogy periodických výstav plakátů a grafického designu ( např. Bienále grafického designu v Brně, Bienále plakátu ve Varšavě, Bienále plakátu v Lhati, Festival plakátu a grafického designu v Chamont ap.).
-
Doporučená:
Janáková, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action. 1. vyd. V Praze : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
-
Doporučená:
Heller, Steven. Merz to Emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. London : Phaidon Press, 2003. ISBN 0-7148-3927-2.
-
Doporučená:
Novum : world of graphic design. München : Stiebner Verlag GmbH, 1972.
-
Doporučená:
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Doporučená:
Hollis, Richard. Swiss graphic design : the origins and growth of an international style, 1920-1965. London : Laurence King, 2006. ISBN 9781856694759.
-
Doporučená:
Typo : typografie, grafický design, vizuální komunikace : typography, graphic design, visual communication. Praha : Svět tisku, 2003.
-
Doporučená:
Dusong, J., Siegwartová, F. Typografie: od olova k počítačům. 1996. ISBN 80-7180-296-4.
-
Doporučená:
Hlavsa, Oldřich. Typographia. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1981.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
55
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.),
o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích,
o historických i současných stylových kánonech,
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.),
o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích,
o historických i současných stylových kánonech,
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|