|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / IL3S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
IL3S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Mediální a didakt. ilustrace 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ateliér Mediální a didaktická ilustrace 3
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/IL3S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zdokonalit schopnosti studenta aplikovat své dosavadní profesní dovednosti při své následné tvorbě; ovládat přenos obrazu do konkrétní grafické techniky a měřítka. Naučit studenta vytvářet složitější figurální kompozice a využít vytvořený materiál při tvorbě naučné tabule, obrazové mapy a ilustrace knihy.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - komplexní zpracování úkolů od stadia náčrtů až po prezentaci a obhajobu, student sleduje přesah své práce do sousedních oborů, "přeložitelnost" svých sdělení do cizích/jiných jazyků = technik, forem, - 80% aktivní účast na pracovních seminářích, - průběžné plnění a odevzdávání seminárních úkolů dle požadavků vyučujícího, - průběžná práce na semestrálním úkolu (KP), - tvořivý, zaujatý přístup a otevřenost, - schopnost spolupráce v kolektivu, - vypracování semestrálního úkolu, jeho předložení v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím, - prezentace.
|
Obsah
|
1. - 13.
1. seznámení s průběhem semestru, zadání semestrálního úkolu (KP),
2. společná korektura v terénu - plenéru - ZOO
3. individuální korektura kreseb a maleb v ulicích města,
4. kolektivní prezentace dosavadní práce a rozvaha o další aplikaci,
5. společné konzultace, rozpracovanost, materiálové zkoušky, verze, mutace,
6. individuální konzultace, rozpracovanost, verze, mutace,
7. finalizace prvního ateliérového projektu
8. odevzdání prvního ateliérového projektu a počátek práce na projektu druhém
9. konzultace - kontrola rozpracovanosti
10. konzultace makety knihy
11. dolaďování vztahu ilustračního doprovodu a designu knihy
12. konzultace definitivní podoby knihy před vazbou, příprava zázemí KPZ,
13. závěr, odevzdání úkolu č. 2, hodnocení práce v semestru, diskuse o KPZ
Studenti na počátku semestru kreslí a fotografují v ulicích města, v ZOO, v divadle, na zkouškách filharmonie, v prostorech univerzity. Ze sebraného materiálu vytvoří alba a obrazový materiál aplikují do tabule formátu B1 - obrazové mapy města, která vypráví zábavnou formou o fungování divadla, orchestru apod. Technikou definitivních semestrálních prací je kresba, kolorovaná kresba - dvěma barvami i plnobarevně.
Dalším projektem tohoto semestru je ilustrace povídky - detektivní, dobrodružné či science fiction. Ilustrace jsou řešeny technikou kresby a jsou monochromní. Student řeší také přebal, vazbu, titulní stranu a grafickou úpravy textu, který by neměl překročit patnáct stran. Kniha je digitálně vytištěna a svázána.
U všech variant úkolů je zřetelně definován adresát.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
antikvariáty a knihovny.
-
Doporučená:
encyklopedická literatura.
-
Doporučená:
monografie ilustrátorů 19. a 20. století.
-
Doporučená:
produkce nakladatelství AULOS.
-
Doporučená:
průřezový pohled na současnou polygrafickou produkci.
-
Doporučená:
středověká knižní malba ( A. Matějček).
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
60
|
Celkem
|
187
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
chooses the appropriate illustrating technique with respect to the given topic,
synthesizes the text part into an art abbreviation,
proposes and creates simple game and edukative elements that stimulate the interaction of the reader / viewer with the work,
chooses the appropriate mock-up technology and suggests the process of manufacturing the final artwork,
reflects his work in historical and contemporary contexts,
reflects his work in the context of professional, technical and technological processes,
with erudition, presents his work to the professional community
is able to accept and use creatively the critical and critical response |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
vůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|