|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HRMŠ4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HRMŠ4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hra na klávesový nástroj 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Hra na klávesový nástroj
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
49 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student/ka bude kompetentní v nástrojovém doprovodu činností pěveckých, instrumentálních, poslechových a pohybových činnostech v praxi MŠ.
|
Požadavky na studenta
|
A. Záčátečníci
Požadavky na účast 75%, pokud výuka probíhá prezenčně.
stupnice E, A, H, dohromady přes 2 oktávy a kadence ke stupnicím
technická cvičení dle výběru vyučujícího
alespoň 10 písní (k pěveckým činnostem na MŠ), transpozice lidových písní do pěvecky vhodné tóniny
z toho 1 doprovod umělé písně pro MŠ např. Hradecký Lečo
z toho nejméně 1 jednoduchou píseň dle akordických značek (např. Já písnička I. pozor na vhodnou pěveckou polohu)
písně uvede krátkou předehrou (dohrou)
Písně povinné: nejméně 2 písně z pohádek dle výběru vyučujícího (např. O. Sacký: Písničky z pohádek, 1.-3. díl, Datel, Perníková chaloupka, Hradecký: Cvrček)
Písně bude student provázet vlastním zpěvem. Výsledek zkoušky tak zahrnuje i čistý zpěv s oporou nástrojové hry.
B.: Pokročilí pokračují
v rozvoji klavírní techniky hrou stupnic, akordů
ve hře a transpozici 15 písní (pro MŠ) písní (pro MŠ) dle výběru pedagoga s doplněním dle studenta
doprovod písní i dle akordických značek
C. Požadavky ke zkoušce: (v případě, že výuka probíhá distančně, je možné sloučit výstup z HRMŠ4 se zkouškou - tj. student může zahrnout těžší repertoár HRMŠ4, začátečníci si však mohou na zkoušku písně vyměnit za jiné, které si osvojili v průběhu semestru)
Student/ka
vybere a zahraje 20 písní z celého dvouletého období
tyto písně rozdělí do kategorií: písně z pohádek, zvířata, roční doby, řemesla, pochodové písničky, písně taneční, ostatní v každé kategorii min. 2 písničky (ne totožné v různých kategoriích)
lidové písně transponuje do dvou pěvecky vhodných tónin
Všechny písně opatří student předehrou, výběr písní bude zahrnovat různé druhy stylizovaných doprovodů (rozloženě, valčík, polka, akordický doprovod, dudácká kvinta, synkopický doprovod u P, doprovod dle akordických značek), druh doprovodu bude na seznamu zřetelně uveden!
Seznam písní student předloží i u závěrečné zkoušky z didaktiky MŠ! Písně doprovází čistým zpěvem.
|
Obsah
|
Rozvíjení dovedností ve hře na nástroj dle požadavků předmětu: hra nástrojového doprovodu písní, poslechové skladby, originálního doprovodu písně.
Elektronická opora: https://portal.zcu.cz/wps/myportal/predmety/khk/hrmš4
Moodle HRMŠ 4 a Teams výuková videa
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=624
LMS Moodle ZČU: Lišková, Š. Hra na klávesový nástroj 4
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Lidové písničky a hry s nimi.. Praha: Portál,, 1999. ISBN 80-717-8323-4.
-
Základní:
STOJAN, Jaroslav. Maličká su.. Přerov: Jasto,, 1997. ISBN 80-901932-7-7.
-
Doporučená:
Šimanovský, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5.
-
Doporučená:
KUHN, Tomáš a Štěpánka LIŠKOVÁ. Videoopory v Moodle a Teams HRMŠ4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat problematiku přehrávaného repertoáru písní (druhy doprovodu, notový záznam písně i doprovodu, dudácká kvinta, transpozice, aj.) dle požadavků předchozí HRMŠ3 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zahrát požadovaný repertoár písní a technických cvičení na úrovni předchozího HRMŠ3 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
přečíst notový záznam kterékoliv písně z osvojovaného repertoáru
zdůvodnit volbu doprovodu u vybraných písní
vytvořit seznam písní dle vlastního výběru do příslušných kategorií (pohádky, pochodové písně, řemesla, taneční písně, ostatní)
objasnit princip tvorby předeher k písním |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zahrát a současně zazpívat povinné pensum písní zaznamenaných do sešitu, opatřených předehrou (min. 15 k zápočtu, min. 25 ke zkoušce)
transponovat každou píseň do pěvecky vhodné tóniny
využívat hudební nástroj v rámci všech druhů činností: doprovázet vlastní zpěv i zpěv dětí v MŠ, zkušenosti se hrou na klavír promítnout do tvorby doprovodů na jiné nástroje (tvorba doprovodů písní učitelem i dětmi samotnými) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|