|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / SZPS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
SZPS3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sborový zpěv 3 SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Soustavnou činností v některém z univerzitních pěveckých sborů rozvíjet pěvecké dovednosti, rozšiřovat si znalosti světové i české sborové literatury. Jedná se o zcela nezastupitelnou činnost, pomáhající dále rozvíjet intonační a rytmické dovednosti, hlasovou kulturu, harmonické myšlení a cítění i hudební paměť. Ovládat schopnost pohotové a přesné reprodukce melodie z notového zápisu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní podíl na práci v seminářích a na soustředění sboru (75% účast), povinná účast na vystoupeních sboru během celého semestru (100% účast). Zvládnutí sborové literatury různých historických období určené pro ženské, mužské, či smíšené sbory.
|
Obsah
|
Soustavnou činností v některém z fakultních pěveckých sborů, kam bude student/ka zařazen/a do hlasové skupiny dle individuálních hlasových dispozic, rozvíjet pěvecké dovednosti a rozšiřovat znalosti světové i české sborové literatury. Jedná se o zcela nezastupitelnou činnost, pomáhající dále rozvíjet intonační a rytmické dovednosti, hlasovou kulturu, harmonické myšlení, hudební paměť či historicky poučenou interpretaci hudby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sborová literatura různých historických epoch.
-
Doporučená:
HONS, M. Česká sborová tvorba 20. století: Analytické stylové sondy.. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2000.
-
Doporučená:
KITTNAROVÁ, O. Rozeznělé partitury: Průvodce hudební interpretací.. Praha: Edit, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
16
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Samostatně a promptně se orientovat v notovém zápisu sborových skladeb.
Vysvětlit zásady poučené interpretace ve sborových skladbách různých stylových období.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Ovládat schopnost pohotové a přesné reprodukce melodie z notového zápisu.
Udržet svou melodii i rytmus při zpěvu v kvartetu.
Aplikovat zásady poučené interpretace při nácviku sborových skladeb rozličných stylových období.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Najít další poznatky o světové i české sborové literatuře. |
Vysvětlit zásady poučené interpretace skladeb různých stylových období. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Dokázat dostatečnou míru rozvinutí intonačních a rytmických dovedností, hlasové kultury i harmonického cítění při reprodukci melodie ze sborového partu.
|
Reagovat na gesta či slovní pokyny sbormistra. |
Samostatně nacvičit vícehlasou skladbu ve skupině (duo, trio, kvartet). |
Poučeně interpretovat sborové skladby rozličných stylových období a různých žánrů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|