|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / SSTA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
SSTA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář ze statiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
125 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do problematiky
- silového působení na hmotné body a tělesa
- praktického řešení rovnováhy hmotných bodů a těles
- praktického řešení rovinné soustavy mnoha těles (analytické a grafické metody)
- praktického řešení prutových soustav a soustav s ozubenými koly
Seminář ze statiky je doporučen k předmětu KME/STA. Doplňuje a rozšiřuje látku probíranou v předmětu KME/STA formou příkladů a praktických ukázek.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na semináři minimálně 75 %. Vypracování semestrální práce na odpovídající úrovni.
|
Obsah
|
1) Vektorový počet a mechanika.
2) Skládání a rozklad sil. Moment síly k bodu.
3) Moment síly k ose. Silová dvojice. Skládání silových dvojic.
4) Práce v silovém poli. Práce a výkon síly a momentu.
5) Uložení a rovnováha bodu v rovině (včetně pasivních účinků), analytické a grafické řešení.
6) Řazení pružin. Vyšetřování rovnováhy hmotného bodu v prostoru, analytické řešení.
7) Obecná rovinná soustava sil, rovnoběžné síly v rovině.
8) Uložení a rovnováha tělesa v rovině (včetně pasivních účinků). Analytické a grafické řešení.
9) Analytické a grafické vyšetřování rovnováhy tělesa v rovině včetně pasivních účinků. Metoda fyzikální iterace.
10) Výpočet polohy středu hmotnosti, užití Pappových vět. Aplikace na práci síly.
11) Analytické vyšetřování rovnováhy tělesa v prostoru.
12) Statické řešení nepohyblivých rovinných soustav těles pomocí analytických a grafických metod - praktické příklady. Prutové soustavy.
13) Statické řešení rovinných mechanismů pomocí analytických a grafických metod - praktické příklady. Soustavy s ozubenými koly.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Rosenberg, Josef. Statika. 3. vyd. Plzeň : VŠSE, 1987.
-
Základní:
Juliš,K.-Tepřík,O.-Slavík,A. Statika. SNLT/. ALFA Praha, 1987.
-
Doporučená:
Hibbeler, Russell C. Engineering mechanics. Statics / R.C. Hibbeler. 11th ed. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-221500-4.
-
Doporučená:
Křen,J. Řešené příklady ze statiky I., II. Skripta VŠSE Plzeň, 1985.
-
Doporučená:
Hlaváč, Zdeněk; Vimmr, Jan. Sbírka příkladů ze statiky a kinematiky. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-609-7.
-
Doporučená:
Nelson, E. W.; Best, Charles L.; McLean, W. G.; Potter, Merle C. Statics. 2010. ISBN 978-0-07-163237-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se ve vektorovém počtu |
definovat skalární a vektorový součin vektorů |
klasifikovat základní silové účinky |
disponovat základními znalostmi z trigonometrie a goniometrie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést vektorový součet vektorů (analytické a grafické řešení) |
vypočítat skalární a vektorový součin dvou vektorů |
řešit základní úlohy z diferenciálního a integrálního počtu |
charakterizovat základní trigonometrické a goniometrické úlohy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
klasifikovat základní vazby bodu (ideální a reálné) |
definovat střed hmotnosti tělesa a jeho praktické využití |
orientovat se v praktickém uložení těles (ideální a reálné kinematické dvojice) |
identifikovat typy vázaných mechanických soustav |
popsat vlastnosti rovinných soustav mnoha vázaných těles |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit praktické úlohy rovnováhy hmotného bodu (v rovině a prostoru) |
vypočítat polohu středu hmotnosti reálných technických útvarů |
charakterizovat vlastnosti silových soustav |
realizovat vhodný způsob výpočtu rovnováhy těles |
analyzovat silové působení mezi tělesy vázané mechanické soustavy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|