|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KONJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KONJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Konverzace v německém jazyce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je dovést studenty k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky formou procvičování všech čtyř jazykových kompetencí (mluvení, čtení, poslechu a psaní), rozšířit jejich aktivní i pasivní slovní zásobu zaměřenou tematicky k daným konverzačním okruhům a sledovat současný vývoj společnosti v německy mluvících zemích. Studující částečně sami vybírají konverzační témata pomocí práce s tiskem a dalšími médii z německy mluvících zemí. Hlavním cílem semináře je vhodnými tématy i formou předmětu motivovat k diskuzi všechny zúčastněné studující.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Závěrečný test.
|
Obsah
|
1. Úvod do semináře
2. Tradiční média v SRN
3. Tradiční média v Rakousku a Švýcarsku
4. Nová média v SRN, internetové deníky, informační servery a online časopisy
5. Nová média v Rakousku a Švýcarsku, internetové deníky, informační servery a online časopisy
6. Německý volební systém, německá Ústava. Diskuze o rozdílech s českou ústavní tradicí.
7. Rakouský a švýcarský volební systém, Ústava. Diskuze o rozdílech s českou ústavní tradicí.
8. Aktuální politické téma dle výběru studentů Německo
9. Aktuální politické téma dle výběru studentů Rakousko
10. Aktuální politické téma dle výběru studentů Švýcarsko
11. Téma aktuálního společenského diskurzu v SRN, např. kriminalita
12. Téma aktuálního společenského diskurzu v Rakousku nebo Švýcarsku, např. bankovnictví
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kromě souboru, které jsou studentům zasílány na začátku semestru, nemá předmět žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doplňující autentické materiály: německý tisk, TV, rádio, internet..
-
Doporučená:
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne; Weers, Dörte. em neu Abschlusskurs. Ismaning : Max Hueber, 2008. ISBN 3-19-001628-3.
-
Doporučená:
Roche, Jörg. Fit für den TestDaF: Tipps und Übungen.Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Hueber, 2005. ISBN 978-3190016990.
-
Doporučená:
Tatsachen über Deutschland. Frankfurt am Main: Societätsverlag, 2010. ISBN 978-3797310873.
-
Doporučená:
Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. Berlin, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student/-ka disponuje jazykovými znalostmi na úrovni B2+ a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat s cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student disponuje znalostmi na úrovni C1 a vyšší |
student má přehled o politickém a kulturním dění v německy mluvících zemích |
podrobně představit probraná témata a vyzdvihnout nejdůležitější aspekty |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plynule a bezchybně diskutovat o probraných tématech |
přizpůsobit výběr slovní zásoby i stylu adresátovi, druhu textu a tématu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|