|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MLUVA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MLUVA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Mluvený jazyk ve výuce německého jazyka
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Mluvený jazyk ve výuce německého jazyka na ZŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit schopnost kvalitně komunikovat v rámci vyučovacího procesu. Studenti se seznámí s různými metodami a strategiemi, jak pracovat s komunikační kompetencí nejen svých budoucích žáků, ale i se svou vlastní. Důraz je kladen na propojení praktické a teoretické roviny mluvené formy jazyka s perspektivou didaktizace. Náplní semináře bude také diskuze o vhodných formách a metodách výuky zaměřených na mluvený jazyk. Student je veden ke schopnosti tvořit vlastní výukový materiál vhodný pro výuku němčiny na ZŠ, pracuje s interaktivní tabulí a dalšími novými technologiemi. Plní tak nejen podmínky k udělení zápočtu, ale připravuje si tak materiál pro svoji budoucí praxi. Na základě prezentací studentů proběhne evaluace aktivit, použitých metod, výměna názorů a zkušeností ve skupinách.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, průběžná domácí příprava a zápočtový test
|
Obsah
|
Témata výuky:
1. Komunikace, komunikační modely
2. Mluvený a psaný jazyk definice, rozdíly
3. Nonverbální prostředky komunikace
4. Nonverbální prostředky komunikace a jejich používání ve výuce
5. Analýza stávajících výukových materiálů běžných na ZŠ s ohledem na mluvenou němčinu I.
6. Analýza stávajících výukových materiálů běžných na ZŠ s ohledem na mluvenou němčinu II.
7. Strategie vedoucí ke zdokonalení mluveného jazyka
8. Jak mluvený jazyk ve výuce procvičovat?
9. - 13. Prezentace výukového materiálu studentů, evaluace, diskuze
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SCHWITALLA, J. Gesprochenes Deutsch. Eine Einführung.. Berlin, 2003. ISBN 978-3503061686.
-
Doporučená:
DUDEN (Bd. 4). Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Mannheim, 1998. ISBN 978341104046.
-
Doporučená:
LOHFERT, Walter. Kommunikative Spiele für Deutsch als Fremdsprach: Spielpläne und Materialien für die Grundstufe.. Ismaning, 1982. ISBN 3-19-001363-2.
-
Doporučená:
LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz.. 2015. ISBN 978-3191917418.
-
Doporučená:
HALL, K.; SCHEINER, B. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning, 2001. ISBN 978-3190074488.
-
Doporučená:
MACHAČ, P. Výslovnost němčiny: poznámky z teorie a cvičení.. Praha, 2008. ISBN 978-80-246-1568-4.
-
Doporučená:
BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
46
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat adekvátní slovní zásobu při komunikaci s budoucími žáky |
vypracovat vlastní výukový materiál |
hodnotit používané formulace a aktivity při simulaci výukové jednotky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|