|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KPG / 9ARTE
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPG
/
9ARTE
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Vybrané metody prevence - Artefiletika
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Seminar
15
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KPG/CARTE
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Základní orientace v teoretických východiscích artefiletiky a arteterapie, v současných přístupech a možnostech aplikace artefiletiky a výtvarné práce obecně a v praxi prevence sociálně patologických jevů. Aktivita v maximální možné míře podložena osobní zkušeností studenta z dosavadní praxe. Základní orientace ve studijních zdrojích, dostupné literatuře a možnostech dalšího osobního systematického vzdělávání v artefiletice a výtvarné pedagogice pro potřeby konkrétního zacílení studenta. Základním cílem je zvýšení citlivosti studenta k spontánnímu výtvarnému projevu dítěte, jeho zákonitostem a potenciálu, který pro postupy primární prevence sociálně patologických jevů přináší výtvarná práce.
|
Requirements on student
|
Aktivní účast při praktických výtvarných etudách a následné reflexi. Podklady (postačí ústní formou) pro kasuistickou práci v rámci výuky, týkající se zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Požadavky na materiální vybavení: Vodové barvy a štětce dle vlastní potřeby - základní školní sada, Sada pastelek. Kreslící karton (čtvrtku) alespoň formátu A2.
|
Content
|
Předmět je zaměřen na využití výtvarných prvků v kontextu primární prevence sociálně patologických jevů. Cílem projektu je teoretické zakotvení kompetencí a cílů takového působení v rámci pedagogické praxe metodika prevence sociálně patologických jevů a vymezení jeho postavení. Teorie předmětu vyžaduje integrální využití teoretických poznatků z oblasti speciální pedagogiky, výtvarné pedagogiky, artefiletiky, psychoterapie a psychologie.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
CASEYOVÁ, C., DALLEYOVÁ, T. Arteterapie s dětmi. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-065-0.
-
Recommended:
Uždil, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-599-7.
-
Recommended:
Campbell, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-204-1.
-
Recommended:
ZICHA, K. Úvod do arteterapie. SPN Praha, 1983.
-
Recommended:
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
-
Recommended:
Šicková-Fabrici, Jaroslava. Základy arteterapie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-616-0.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|