|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KPG / 9PPD
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPG
/
9PPD
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Pedagogika postiženého dítěte předškolní
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
10
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Periodicity |
každý rok
|
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Substituted course
|
KPG/CPPD
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Společně si budeme pokládat otázky typu: " Jak uzpůsobuji aktivitu, abych do ní mohla zapojit dítě, jehož schopnosti se liší od většiny dětí?", "Podporuji interakce mezi dětmi, které disponují různými schopnostmi a dovednostmi?" Budeme rozkrývat strategie pro fyzické a sociální zařazení, začlenění dítěte se specifickými potřebami do procesu výuky. Zároveň se budeme věnovat tématu individualizace a vytváření individuálního plánu pro dítě. Na příběhu z dětské literatury si ukážeme konkrétní možnost práce s dětmi na tématu "jinakost".
|
Requirements on student
|
Ke zkoušce přinést: 1)individuální plán pro konkrétní dítě se specifickými potřebami (s výhledem max. na 1/2 roku) s vypracovaným způsobem evaluace (jakým způsobem ověřuji, že je plán naplňován, jak často,?); naznačit spolupráci s rodinou 2) vyhledat a přinést 2 tituly z dětské literatury, kde by příběh nabízel téma "jinakosti" (její přijetí, odmítání), vypracovat stručný obsah 3) vybrat si jednu z těchto 2 knih a ukázat na ní způsob možné práce s příběhem na toto téma, odevzdat návrh zpracování (včetně cílů, návrhů konkrétních postupů,?) Individuální plán a práci s příběhem u zkoušky obhájit.
|
Content
|
Inkluzivní pojetí vzdělávání, pojmy: různost, respekt, individualizace
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Mlejnek, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 2004. ISBN 80-7068-163-2.
-
Recommended:
HELLUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
-
Recommended:
Lang, Greg; Berberich, Chris. Každé dítě potřebuje speciální přístup : vytváření integrovaných a inkluzivních tříd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.
-
Recommended:
Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese : psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-X.
-
Recommended:
Kopřiva, Pavel a kol. Respektovat a být respektován. 2. vyd. Kroměříž : Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.
-
Recommended:
Dinkmeyer, Don; McKay, Gary D. Step : Efektivní výchova krok za krokem. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-85282-92-5.
-
Recommended:
Smith, Charles A. Třída plná pohody : 162 her zaměřených na výchovu ke spolupráci a citlivému jednání. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-601-2.
-
Recommended:
Slavíková, Vladimíra; Hazuková, Helena; Slavík, Jan. Výtvarné čarování : (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.
-
Recommended:
Dujková, Lenka; Gardošová, Juliana. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-815-5.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|