|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KPG / 9PSPB
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPG
/
9PSPB
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Psychopedy B
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
10
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Periodicity |
každý rok
|
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Substituted course
|
KPG/CPSPB
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Psychopedie v oboru speciální pedagogiky. Dítě s mentálním postižením. Mentální retardace - specifický druh handicapu Osobnost dítěte s mentálním postižením, jeho vývoj a sociálně-psychologické zvláštnosti. Rodina s mentálně handicapovaným dítětem. Zdravý styl života dětí s mentálním postižením a jeho podpora. Výchova, vzdělávání a osobnostní rozvoj dětí s mentálním postižením. Zásady pedagogického přístupu k dětem s mentálním postižením. Inkluzívní přístup k dětem s mentálním postižením Aktuální otázky psychopedie.
|
Requirements on student
|
Zpracování výukového tématu pro žáka mentálním postižením
|
Content
|
Cílem předmětu je seznámení se základy psychopedické diagnostiky a výchovně vzdělávacího přístupu k jedincům s mentálním postižením
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Kerr, Susan. Dítě se speciálními potřebami. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9.
-
Recommended:
Vítková, Marie. Integrativní speciální pedagogika : integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
-
Recommended:
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
-
Recommended:
Švarcová, Iva. Mentální retardace : vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-821-X.
-
Recommended:
Monatová, Lili. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-20-6.
-
Recommended:
Valenta, Milan; Müller, Oldřich. Psychopedie. 2. vyd. Praha : Parta, 2004. ISBN 80-7320-063-5.
-
Recommended:
Renotiérová, Marie; Ludíková, Libuše. Speciální pedagogika. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1073-7.
-
Recommended:
Přinosilová, Dagmar. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky. Brno : Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3354-1.
-
Recommended:
Kvapilík, Josef; Černá, Marie. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0019-9.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|