|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / VVKVS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
VVKVS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výchova a vzděl. v kontextu vývoje spol.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPG/DEŠKP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KNJ/NAPX, KPS/NAPV, KPS/NAPX, KVD/NAPX
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními fakty z jednotlivých etap společenského vývoje a otevřít cestu k porozumění problémům výchovy a vzdělávání ve sledovaných společenských epochách.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce na zkonzultované téma s vyučujícím. Samostatná práce s literaturou a studijními oporami (např. courseware).
|
Obsah
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními fakty z jednotlivých etap společenského vývoje a otevřít cestu k porozumění problémům výchovy a vzdělávání ve sledovaných společenských epochách. Studenti charakterizují klíčové postavy pedagogiky a jejich pedagogické dílo. Vysvětlí rozdílné přístupy ke vzdělávání a výchově v jednotlivých etapách společenského vývoje a vlivu tradice na soudobé školství, výchovu a vzdělávání. Obsahové zaměření přednášek: 1. Role výchovy a vzdělávání ve společnosti 2. Názory na výchovu a vzdělání v antice 3. Kontext výchovy a vzdělávání ve středověké společnosti 4. Význam výchovy a vzdělávání reformace a protireformace 5. Výchova a vzdělávání v myšlení průmyslové civilizace 6. Hledání alternativ ve výchově a vzdělávání v novodobé společnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rýdl, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno : Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Česká vzdělanost.. Praha Wolters Kluwer, 2015. ISBN ISBN: 978-80-747.
-
Doporučená:
KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky.. Praha Grada, 2008.
-
Doporučená:
ŠTVERÁK, V. Dějiny pedagogiky I a II.. Praha : Karolinum, 1994.
-
Doporučená:
CIPRO, M. Galerie světových pedagogů. Praha, 2002. ISBN 80-238-8003-9.
-
Doporučená:
RÝDL, K. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu.. Praha ISV, 2001. ISBN ISBN: 80-85866-87.
-
Doporučená:
OMÁČKA, J. Proměny školního vzdělání v našich dějinách. Ústí nad Labem: UJEP, 1993.
-
Doporučená:
LENDEROVÁ, M. RÝDL, K. Radostné dětství?. Praha Paseka, 2006. ISBN ISBN: 80-7185-64.
-
Doporučená:
Singule, František. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-26160-4.
-
Doporučená:
HORÁK, J., KRATOCHVÍL, M. Stručné dějiny vývoje školy a pedagogického myšlení. Liberec: Technická univerzita, 2005. ISBN 80-7083-9444-9.
-
Doporučená:
Štverák, Vladimír; Čadská, Milada. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Dotisk 2. vyd. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-7184-797-6.
-
Doporučená:
Váňová, Růžena. Studijní texty k dějinám pedagogiky. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-122-2.
-
Doporučená:
JŮVA, V. Základy pedagogiky. Brno : Paido, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se, že studenti budou vybaveni znalostí základních pedagogikých pojmů a kategorií |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti se seznámí sklíčovými postavami pedagogiky a jejich pedagogickým dílem. Porozumí rozdílným přístupům ke vzdělávání a výchově v jednotlivých etapách společenského vývoje a porozumí vlivu tradice na soudobé školství, výchovu a vzdělávání |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|