|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / RREET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
RREET
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Relaxační a energetizační techniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je osvojení si teoretických východisek, které jsou nutné pro provádění relaxačních technik a konkrétním nácvikem jednotlivých cvičení, prohloubit způsobilost studentů vést k autorelaxaci. Naučí se používat nejrůznější techniky sloužící k uvolnění i načerpání energie.
Dále se seznámí s prvky kreativity při odbourávání stresů, využitím hudby, pohybu a umění.
|
Požadavky na studenta
|
Individuální i skupinová prezentace technik , prostudování doporučené literatury ke zvolenému tématu, absolvovat kolokviumna předem určené téma. Vyjádřit ústně nebo písemně závěrečnou sebereflexi.
|
Obsah
|
1. Základy duševní hygieny, teorie náročných životních situací.
2. Autogenní tréning.
3. Mantry, mandaly.
4. Prvky jógy při vyladění emocí.
5. Uvolňovací a protahovací cvičení.
6. Prvky arteterapie při odbourávání stresů.
7. Prvky muzikoterapie.
8. Kreativita a relaxace.
9. Taneční terapie.
10.Práce ve skupinách.
11. Práce s tělem, antistresové masáže.
12. Sebereflexe, diskuse.
13. Závěrečné kolokvium.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní pojmy z obecné psychologie, popsat náročné životní situace a jejich vliv na chování, prožívání a zdraví |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti: vysvětlí pojmy duševní hygiena, psychosomatika,popíšou příznaky stresu, aktivní a pasivní odpočinek,syndrom vyhoření. Prakticky používají jednotlivé relaxační a energ. techniky, dokáží aplikovat prvky muzikoterapie a arteterapie při odbourávání stresu. Studenti zhodnotí úroveň vlastního stresu a správně použijí techniky jim vyhovující |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|