|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9PEPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9PEPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická psychologie A
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CPEPA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obecné problémy, pojmy a principy pedagogické psychologie. Metody pedagogické psychologie. Psychologie řízeného učení (pojem učení, teorie učení, zákony učení, druhy učení). Tvořivost a učení. Superlearning. Řízení učebních činností. Psychologie vyučování. Psychologické aspekty zkoušení a hodnocení. Motivace ve vyučovacím procesu. Řešení problémů, rozvoj kreativity žáků. Cílem předmětu je seznámit studenty s významem ped. psychologie pro učitele a vychovatele, naučit je hlouběji porozumět problematice učení, jeho zákonům a teoriím. Dále je naším cílem seznámení s kreativními metodami, řešením problémových situací a s obecnými problémy motivace.
|
Požadavky na studenta
|
písemný test
|
Obsah
|
1. Obecné problémy, pojmy a principy pedagogické psychologie. 2. Metody pedagogické psychologie. 3. Psychologie řízeného učení (pojem učení, teorie učení, zákony učení, druhy učení). 4. Tvořivost a učení. 5. Superlearning. 6. Řízení učebních činností. 7. Psychologie vyučování. 8. Psychologické aspekty zkoušení a hodnocení. 9. Motivace ve vyučovacím procesu. 10. Řešení problémů, rozvoj kreativity žáků. 11. Cílem předmětu je seznámit studenty s významem ped. psychologie pro učitele a vychovatele, naučit je hlouběji porozumět problematice učení, jeho zákonům a teoriím. Dále je naším cílem seznámení s kreativními metodami, řešením problémových situací a s obecnými problémy motivace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
HELUS, Z. Kapitoly z pedagogické a sociální psychologie : Učební text pro studující učitelství 1. stupně ZDŠ. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
-
Doporučená:
ĎURIČ, L. Pedagogická psychológia. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1988.
-
Doporučená:
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Doporučená:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
-
Doporučená:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
-
Doporučená:
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
-
Doporučená:
HVOZDÍK, J. Základy školskej psychológie. SPN Bratislava, 1986.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|