|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / APP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
APP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikované plavání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na rozvoj odborných kompetencí a praktických dovedností v oblasti plavání a vodních aktivit osob s různým typem postižení a oslabení. Představit studentům možnosti pohybové rekreace ve vodním prostředí, pohybových aktivit u jedinců s oslabením v rámci vodního prostředí ve wellness a vodních sportů osob s postižením. Preventivní působení vodního prostředí v oblasti zdravého životního stylu klientů v lázeňském prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Praktické předvedení dvou plaveckých způsobů.
Demonstrace základních dovedností z oblasti vodní záchrany.
Demonstrace v oblasti aplikovaných pohybových aktivit ve vodním prostředí.
|
Obsah
|
Didaktické aspekty rozvoje pohybových schopností. Specifika posilování mládeže, žen a seniorů. Základy didaktiky tělesné výchovy (didakticko-organizační formy práce, didaktické řídící styly, didaktické zásady, metody a postupy, struktura cvičební jednotky). Zásobník posilovacích cvičení vybraných povrchově uložených svalů (bez náčiní, s náčiním a pomocí posilovacích strojů). Prostřednictvím zpětné vazby jejich přesné provádění, s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Praktický nácvik plaveckých způsobů kraul, znak a prsa. Praktický nácvik dovedností vodní záchrany. Cvičení a hry ve vodě. Organizační a právní aspekty pohybových aktivit ve vodě. Pohybová rekreace ve vodním prostředí, pohybové aktivity u jedinců s oslabením v rámci vodního prostředí. Wellness a vodní sporty. Preventivní působení vodního prostředí v oblasti zdravého životního stylu klientů v lázeňském prostředí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Čechovská, Irena; Miler, Tomáš. Didaktika plavání. Praha, Karolinum, 2019. ISBN 9788024642833.
-
Základní:
Motyčka Jaroslav a kol. Teorie plaveckých sportů. MU Brno, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
Doporučená:
Bursová,M. Kompenzační cvičení. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Čechovská, Irena; Miler, Tomáš. Plavání. 2., upr. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
-
Doporučená:
Motyčka, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů : plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat znalostí na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
užívat pohybových dovedností na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole |
předvést a vysvětlit základní plavecké způsoby |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozeznat a popsat závodní plavecké způsoby, startovní skoky a obrátky, vysvětlit principy plavání pod vodou |
objasnit aplikaci didaktických zásad, vyučovacích postupů a metod do plánovaného pedagogického procesu |
objasnit a zdůvodnit právní, organizační a zdravotní pozadí pohybových aktivit ve vodě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat v souladu s pravidly plavání všechny závodní plavecké způsoby |
prakticky aplikovat základní didaktické zásady, vyučovací postupy a metody do cvičebního procesu |
aplikovat obrátky a startovní skoky v proměnných podmínkách plavecké praxe |
prakticky vést pohybovou jednotku zdravotního zaměření pro vybranou skupinu klientů |
používat dovednosti na úrovni základů užitého plavání |
prakticky vést pohybovou jednotku kondičního zaměření pro vybranou skupinu klientů |
správně a erudovaně předvést optimální nastavení segmentů těla v rámci pohybové terapie |
předvést technicky správně základní plavecké způsoby |
předvést a vysvětlit praktickou dopomoc a záchranu unavenému plavci či tonoucímu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|