|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / REKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
REKR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rekreologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
29 / -
|
0 / 18
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se seznámí se základními pojmy z oboru rekreologie, geografie cestovního ruchu, základními demografickými charakteristikami ve vztahu ke zdraví obyvatelstva. Seznámí se s problematikou zdravého životního stylu, kvalitou života a negativních psychosociálních jevů.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test z obsahu předmětu. Seminární práce, prezentace zvoleného tématu. Účast na skupinovém projektu a jeho prezentace.
Aktuální účast na sběru dat celorepublikového výzkumného šetření.
|
Obsah
|
1. Úvod do studia rekreologie, předmět, postavení v systému věd, základní pojmy. 2. Druhy a typy rekreace. 3. Volný čas. 4. Komunální rekreace. 5. Infrastruktura, enviromentální dopad. 6. Rekreační potenciál krajiny - ochrana přírody, kulturních památek. 7. Cestovní ruch, turismus, služby spojené s cestovním ruchem. 8. Sociální dopad rekreologie. 9. Zdraví, Světová organizace zdraví (WHO) a další instituce ochrany zdraví obyvatelstva. 10. Hypokineze vymezení pojmu, negativní dopad. 11. Obezita vymezení pojmu, rizikový faktor onemocnění. 12. Životní styl, kvalita života. 13. Negativní závislosti, rizikové chování obyvatel.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hodaň, Bohuslav; Dohnal, Tomáš. Rekreologie. vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-48-7.
-
Doporučená:
Mirvald, Stanislav. Geografie cestovního ruchu. 3. uprav. vyd. vyd. Plzeňn: PeF ZČU 1996. 1997.
-
Doporučená:
Hobza, Vladimír. Kompendium ekonomie mikro- a makroekonomie pro studenty FTK : obory: rekreologie, management a marketing, trenérství a management sportu. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-244-5039-1.
-
Doporučená:
Eger, Ludvík; Jakubíková, Dagmar; Ježek, Jiří. Komunální tělovýchova a sport : plánování, řízení a financování komunální tělovýchovy a sportu v obci. 1. vydání. Cheb : Ekonomická fakulta, 1998. ISBN 80-7082-477-8.
-
Doporučená:
Pávková,J. a kol. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času.. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Petera, Jiří. Sborník referátů z 1. doktorandské konference KRCR FIM UHK : konané při příležitosti regionální prezentace rekreologie a cestovního ruchu Infotour 2008 na téma Odborná a vědecká činnost v oboru rekreologie a turismu : Hradec Králové 14. března 2008. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-430-9.
-
Doporučená:
Slepičková, Irena. Sport a volný čas. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0044-7.
-
Doporučená:
Hodaň, Bohuslav. Teorie tělesné kultury : Určeno pro posl. tělesné výchovy Univ. Palackého. Díl 3.. 1. vyd. Olomouc : Univ. Palackého, 1987.
-
Doporučená:
Rosenzweig, Franz; Glatzer, Nahum. Understanding the sick and the healthy : a view of world, man and god. Cambridge : Harvard University Press, 1999. ISBN 0-674-92119-4.
-
Doporučená:
Kostkan, Vlastimil. Územní ochrana přírody a krajiny v České republice. Praha : Ministerstvo životního prostředí, 1996.
-
Doporučená:
Fojtík, Igor. Vybrané kapitoly z rekreologie. 1. vydání. 2011. ISBN 978-80-7368-990-2.
-
Doporučená:
Bianchi, Suzanne M.; Casper, Lynne M.; King, Rosalind Berkowitz. Work, family, health, and well-being. Mahwah : Lawrence Erlbaum, 2005. ISBN 0-8058-5254-9.
-
Doporučená:
Hendl, Jan; Dobrý, Lubomír. Zdravotní benefity pohybových aktivit : monitorování, intervence, evaluace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
114
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat pojmy všeobecné vzdělávacích předmětů v rozsahu středoškolského vzdělání. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyhledávat informace v textu, |
interpretovat informace zpracovaného textu, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit a aplikovat pojmy spojené s multidisciplinárním vědním oborem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhledat a interpretovat informace z příslušných informačních zdrojů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|